Dojrzałe kobiety w reklamach kosmetyków

Specjaliści od marketingu poszli po rozum do głowy i zmieniają nawyki w produkcji reklam. Czyżby nadszedł koniec promowania kremów przeciwzmarszczkowych na skórze nastolatek?

materiały prasowe

Ile razy zastanawiałaś się nad wiekiem modelki, reklamującej przeciwzmarszczkowy krem lub liftingujący podkład? Nigdy? To przyjrzyj się uważnie. Zazwyczaj producenci dzięki nieskazitelnej skórze nastoletnich modelek chcą nas przekonać, że ich kosmetyki uczynią z nas młode bóstwa. Chyba w końcu specjaliści od reklamy zrozumieli, że świadomość konsumentów jest na tyle duża, że nie dadzą się bezkarnie wprowadzać w błąd. Od jakiegoś czasu możemy obserwować nowy zwyczaj na rynku reklamowym – do promocji kosmetyków – zarówno pielęgnacyjnych, jak i linii do makijażu – zatrudniane są dojrzałe kobiety.

65-letnia Jessica Lange została twarzą pierwszej linii kosmetyków do makijażu Marca Jacobsa. Tydzień temu marka Nars ogłosiła, że 68-letnia Charlotte Rampling będzie reklamować ich produkty. Klimatyczne, czarno – białe zdjęcia autorstwa Francois Narsa z brytyjską aktorką w roli głównej już ujrzały światło dzienne. Nie jest to jedyna kampania Rampling – aktorka pojawiała się już w reklamach Missoni i Marca Jacobsa, ale po raz pierwszy będzie twarzą kosmetyków.

Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Christy Turlington – nieśmiertelne ikony modelingu też mają już swoje lata, ale na szczęście nie zwalniają tempa. Wszystkie wciąż pracują w zawodzie i mimo pewnych oznak dojrzałego wieku, wciąż podpisują lukratywne kontrakty. Christy Turlington w kampanii Calvina Kleina wystąpiła nawet w towarzystwie męża, Claudia Schiffer jest gwiazdą jesiennej kampanii Dolce & Gabbana, a Naomi Campbell nie schodzi z wybiegów największych projektantów i zaangażowała się w promocję mistrzostw świata w piłce nożnej.

Pokazywanie dojrzałych kobiet w reklamach to dobry kierunek w promocji produktów. W końcu kto lepiej może przekonać nas do skuteczności kosmetyków, niż dojrzałe i doświadczone kobiety. Te, którymi same pewnego dnia będziemy chciały być. Nie chcę nazywać tego zjawiska trendem, ale mam nadzieję, że to nowy, stały kierunek w świecie mody.

Charlotte Rampling (68 lat) w reklamie Nars / materiały prasowe
Jessica Lange (65 lat) w reklamie Marc Jacobs Beauty / materiały prasowe
Jacqui Murdock (82 lata) w kampanii Lanvin / materiały prasowe
Lauren Hutton (71 lat) w kampanii JCrewmateriały prasowe
Twiggy (64 l.) w reklamie Olay / materiały prasowe
Isabella Rosselini (62 lata) w kampanii Bulgari / materiały prasowe
materiały prasowe
Iris Apfel (92 lata) w kampanii MAC / materiały prasowe
Joan Collins (81 lat) dla Alexis Bittar / materiały prasowe
Jacky O’Shaughnessy (62 lata) dla American Apparel / materiały prasowe

Tematy:

Nieprawidłowy email