Joga twarzy, czyli promienny i zdrowy wygląd

Twoja twarz ma aż 50 mięśni – dlaczego by nie zacząć ich trenować? Spokojnie, nie mamy na myśli nic hardkorowego, tylko… jogę twarzy. Ta coraz popularniejsza za oceanem metoda nie tylko sprawi, że nabierzesz promiennego, zrelaksowanego wyglądu, ale też pozwoli ci na długo odwlec pojawienie się zmarszczek i innych oznak starzenia się skóry.

Foto: istock

Ćwiczą ją Gwyneth Paltrow i Jenniffer Aniston. Czy to jedyny sekret ich promiennego wyglądu, tego nie wiemy. Pozostałe zwolenniczki jogi twarzy zgodnie twierdzą, że regularne praktykowanie zapewnia im młody wygląd i na długie lata pozwala zapomnieć o konieczności stosowania botoksu, wypełniaczy czy poddawania się liftingowi. Zresztą, wystarczy spojrzeć. I to nie tylko na celebrytki. Ranjana Khan praktykuje jogę twarzy od ponad 10 lat. Ma 60 lat, wygląda dekadę młodziej (oto link do filmiku z jej udziałem: https://www.youtube.com/watch?v=-kR5WtsLKRg). Japonka Fumiko Takatsu po trzydziestce uległa poważnemu wypadkowi. W jego wyniku drastycznie się postarzała, joga twarzy stała się więc dla niej naturalnym remedium na powrót do formy. Udało się! Dzięki regularnemu treningowi dziś, jako czterdziestokilkuletnia kobieta, wygląda lepiej niż przed wypadkiem, czyli w wieku 36 lat. Sprawdź na www.faceyogamethod.com

Joga twarzy ma i swoich przeciwników. Nadmierna ekspresja twarzy to prosty sposób na dorobienie się zmarszczek mimicznych (a czym jest joga twarzy, jak nie nadmierną ekspresją właśnie) – grzmią zwolennicy bardziej inwazyjnych metod odmładzania. Prawda jest jednak taka, że „asany” w jodze twarzy działają niczym lustrzane odbicie najczęstszych grymasów powodujących zmarszczki, niwelując tym samym ich wpływ na starzenie się skóry.

Jeśli więc jesteś fanką naturalności, jeśli na myśl o strzykawce robi ci się słabo, jeśli botoks wydaje ci się zaprzeczeniem idei starzenia się z godnością, joga twarzy jest rozwiązaniem zdecydowanie dla ciebie!

Foto: istock Joga twarzy

Dlaczego to działa? Regularny trening mięśni twarzy sprawia, że stają się sprężyste, napięte i lepiej podtrzymują skórę. Zwiększają też swoją objętość, wypychając ją od wewnątrz, co działa jak naturalny lifting, rozprostowuje zmarszczki, zapobiega opadaniu i znienawidzonym chomiczkom. Genialne! Mało tego, dzięki regularnej praktyce poprawia się przepływ krwi w tkankach twarzy. Tym samym skóra jest lepiej odżywiona, szybciej odprowadza toksyny, zyskuje promienność i starzeje się wolniej. Joga twarzy pozwala też zapobiegać drugiemu podbródkowi, spowalnia opadanie skóry powiek i pogłębianie się bruzd nosowo-wargowych. Przede wszystkim jednak regularne praktykowanie sprawia, że twarz nabiera zrelaksowanego, wypoczętego wyglądu. A to zawsze odmładza!

Foto: istock Joga twarzy

Taki trening nie zajmuje więcej niż kilka minut dziennie i możesz go robić w zasadzie wszędzie. Oczywiście wykonywanie go w zatłoczonym tramwaju może sprawić, że nagle wokół ciebie pojawi się mnóstwo pustej przestrzeni. Ma to swoje zalety, a i twoja skóra na pewno na tym skorzysta. Jeśli jednak nie chcesz tracić reputacji, polecamy trening w domu, ewentualnie w korku w samochodzie albo przed ekranem monitora (ale raczej wtedy, gdy reszta biura wyszła na lunch). Po dwóch tygodniach powinnaś zauważyć pierwsze efekty – będziesz wyglądała na bardziej wypoczętą. Po kliku miesiącach rysy twojej twarzy nabiorą wyrazistości, linia żuchwy będzie lepiej zarysowana, oczy wydadzą się większe. Joga twarzy to też świetna profilaktyka starzenia – im wcześniej zaczniesz ją praktykować, tym lepiej dla młodego wyglądu twojej skóry.

Na kanałach na YouTubie znajdziesz mnóstwo tutoriali, które podpowiedzą ci, jak ćwiczyć. My prezentujemy kilka najlepszych pozycji, które pomogą ci zachować młody wygląd skóry. Są superproste i nie wymagają wiele czasu, staraj się jednak wykonywać je codziennie. Ponieważ to ćwiczenia jogi, nie zapominaj o oddychaniu i spróbuj na czas ich wykonywania wyciszyć umysł.

1. Lew – ta pozycja genialnie relaksuje mięśnie twarzy, rozprostowując zmarszczki

Podnieś dłonie na wysokość twarzy. Na wdechu (nosem) mocno zaciśnij pięści i mięśnie twarzy (oczy, usta, nawet nos). Wytrzymaj kilka sekund. Na wydechu (ustami) otwórz z całej siły oczy i usta,  wysuwając przed siebie język. Dotknij nim brody. Otwórz dłonie. Twarz ma przypominać ryczącego, gotowego do ataku lwa.

Foto: istock Joga twarzy

2. Pocałunek Marylin – działa na mięśnie okrężne ust, dzięki czemu one same uwydatniają się i wydają się większe. Ta asana pozwala też wyeliminować zmarszczki palacza.

Wypchnij usta do przodu i ślij nimi w powietrze pocałunki do swoich fanów, pozostawiając resztę twarzy nieruchomą.

Foto: istock Joga twarzy

3. Uśmiechnięta rybka – wzmacnia mięśnie ust i policzków, dzięki czemu wydają się większe, a owal twarzy się podnosi. Pozwala też zapobiegać bruzdom nosowo-wargowym.

Wciągnij policzki i zagryź je lekko. Utwórz z ust rybkę. Potem spróbuj się uśmiechnąć! Wytrzymaj kilka sekund. Powtórz pięć razy.

4. Ptaszek – zapobiega drugiemu podbródkowi, chomiczkom, opadaniu twarzy, wzmacnia szyję i linię żuchwy.

Przekręć głowę w prawo. Unieś podbródek w stronę sufitu. Patrz w górę. Otwórz usta, dotknij językiem podniebienia, uśmiechnij się i przełknij ślinę. Powtórz z twarzą w lewą stronę i skierowaną do przodu.

5. Tancerka w świątyni – zapobiega kurzym łapkom i workom pod oczami

Wytrzeszcz szeroko oczy, reszta twarzy niech pozostanie nieruchoma. Bardzo powoli spójrz w lewo, potem wróć do centrum. Powoli spójrz w prawo i znów wróć do centrum. Powtórz 10 razy.

6. Budda – wygładza i rozpromienia twarz

Zamknij oczy i delikatnie się uśmiechnij. Spróbuj zrelaksować resztę twarzy, by poczuć maksymalne rozluźnienie.

Foto: istock Joga twarzy

7. Zaskocz mnie – wygładza lwią bruzdę pomiędzy brwiami, podnosi powieki.

Otwórz szeroko oczy w grymasie zdziwienia. Reszta twarzy – w tym czoło i brwi – niech pozostaną nieruchome i zrelaksowane. Wytrzymaj kilka sekund. Powtórz 5 razy.

8. Uśmiech – po prostu! Ujędrnia policzki, napina dół twarzy, przeciwdziałając opadaniu.

Foto: istock Joga twarzy

Uśmiechnij się promiennie, koniecznie „z zębami” i kącikami ust uniesionymi do góry. To działa!

Tematy:

Nieprawidłowy email