Zdrowe niezdrowe odżywianie

Frytki, majonez, ketchup? Budzą w Tobie strach? A może głód? Myślisz czasem o ociekającym tłuszczem hamburgerze? Lodach? Nutelli?

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Dagmara Radzikowska / The Byk / VU MAG

To normalne. Dziś pozwól sobie na jedno „niezdrowe” danie. Zdziwiona?

Jedzenie musi być radością, ba, życie musi być radością! Nie chodzi o to żeby "życ od linijki”, liczyć kalorie i sprawdzać wszystko wszędzie. Dajmy sobie trochę luzu. Wciąż jednak będę Cię przekonywała do świadomych wyborów. Nie złość się na siebie, kiedy się potkniesz. Niech zmotywuje Cię to jeszcze bardziej.

Nie zaczęłaś jeszcze ćwiczyć? Czemu nie zrobisz tego teraz? Możesz znaleźć sto wymówek, ale możesz również zacisnąć zęby, wskoczyć w dres i zrobić coś, z czego będziesz dumna.

Zachęcam Cię do sprawdzania pochodzenia i składu jedzenia, które w siebie wkładasz. Jeśli masz dzieci, lub robisz posiłki dla bliskich zależy Ci, żeby dostarczać najlepszych, najprawdziwszych składników. Nasze organizmy budują się z tego co do nich dostarczamy. Bądź również dla siebie najlepszym przyjacielem.

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Dagmara Radzikowska / The Byk / VU MAG

Kilka moich ulubionych sposobów na zaspokajanie fast-foodowych smaków:

Frytki z batatów

- 2 pokrojone bataty gotujemy przez 7 minut w osolonym wrzątku

- posypujemy przyprawami (zioła prowansalskie + sól morska),

- pieczemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia 20-25 minut, w temperaturze 180 stopni

Domowa Nutella

- 100g obranych orzechów laskowych z 2 łyżkami kakao miksujemy w blenderze na proszek

- garść daktyli (moczonych przez 30 min w letniej wodzie), odcedzamy i wrzucamy do blendera

- dodajemy 1/3 szklanki mleka migdałowego, miksujemy na gładki krem

Czipsy z jarmużu

- liście jarmużu dzielimy na małe kawałki (bez łodyg), nacieramy w misce olejem

- posypujemy solą morską, pieprzem cayenne i szczyptą startej na tarce skórki z cytryny

- pieczemy ok. 5 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni, na blasze wyłożonej papierem do pieczenia

- liście nie mogą na siebie nachodzić, pilnujemy żeby się nie przypaliły

Lody truskawkowe z bananów

- 3 zamrożone w całości banany, kroimy i miksujemy

- dodajemy szklankę świeżych truskawek, miksujemy

Czy może być coś prostszego?

Jeśli dalej masz ochotę na niezdrowe danie, wyznacz sobie jeden dzień w tygodniu, w którym pozwolisz sobie na coś takiego. Mogę Cię zapewnić, że jeśli będziesz przestrzegać zdrowej diety, Twoja ochota na jedzenie z fast-fooda znacznie zmaleje. Kiedy zaczniesz zauważać efekty zdrowego życia, zmotywują Cię one do dalszej pracy.

A jeśli jesteś z natury ciekawa, interesujesz się światem i samą sobą, sprawdź jak robione jest jedzenie w największych sieciach ze śmieciowym jedzeniem. Apetyt Ci zmaleje. Szczególnie polecam dokument „Fed Up”, w reżyserii Stephanie Soechtig z 2014 roku.

Decyzja, jak zawsze, należy do Ciebie.

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Dagmara Radzikowska / The Byk / VU MAG

Piłka lekarska dała Ci już w kość? Bo mi ostro.

Jak Ci idzie ABS CHALLENGE? Już prawie jesteśmy w połowie!

Foto: Zdjęcia własne VU MAG

Dzienna liczba powtórzeń:

Środa 60 spięć

Czwartek 70 spięć

Piątek 80 spięć

Sobota 90 spięć

Niedziela odpoczynek

Pamiętaj, że jeśli liczba powtórzeń jest dla Ciebie zbyt duża, możesz ją podzielić na dwie serie z 30 sekundową przerwą.

Jestem w tym z Tobą, a ciała gwiazd na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes mogą być Naszą inspiracją na najbliższe dni ;)

#90dnidobikini

Tematy:

Nieprawidłowy email