Zasady zdrowej diety

W kolejnym dniu Naszej AKCJI BIKINI warto przypomnieć o zasadach zdrowego odżywania.

Foto: #90dnidobikini / fot. Dagmara Radzikowska / The Byk

Możemy zamęczać się godzinami ćwiczeń, ale nie da to pozytywnych efektów bez prawidłowego jedzenia.

Pamiętajmy, że nasze ciała to świątynie zbudowane z dostarczanych przez nas materiałów. Każda komórka potrzebuje odpowiednich substancji odżywczych, tak jak cegła odpowiedniego budulca. Jeśli cegły będą słabe nawet najpiękniejsza i największa świątynia może zacząć się walić.

Mówi się, że dieta to 70% sukcesu, a ćwiczenia tylko 30%. Szczerze, to nie wiem kto i czy kiedykolwiek zrobił badania potwierdzające ten wynik, jednak wydaje się logiczny. Bez odpowiedniego paliwa, samochód nie zajedzie daleko. Może jechać szybko, ale silnik długo nie wytrzyma.

Chciałabym też odwieść Cię od głodówek, wszelkiego typu odchudzających diet wykluczających lub nakazujących jakąś grupę produktów. Liczenie kaloryczności produktów to też nie jest sposób, ponieważ kaloria kalorii nierówna ;)

Jedzenie musi być radością!

ZASADY ZDROWEGO ODŻYWIANIA:

1. Na początek odrzucamy z jedzenia produkty przetworzone. Jeśli nie rozumiesz w składzie produkty nawet jednego składnika nie wkładaj go do koszyka. Napoje gazowane, słodycze, 95% produktów które można kupić w supermarkecie.

2. Ciepłe śniadanie to podstawa dobrego dnia. (Owsianka, jajka (klasy 0) na razowym toście. Aż ślinka cieknie!)

3. Pięć małych posiłków w ciągu doby o zbliżonych godzinach. Nie chodzi o to, żeby z zegarkiem w ręku zaczynać obiad, ale aby prowadzić dialog ze swoim ciałem. Słuchać tego co ono nam podpowiada. O której spada Nam energia i po jakim posiłku czujemy się dobrze, a po jakim ociężale.

4. Zajadanie stresu. To już inny temat, ale jeśli jedzenie uzupełnia w Twoim życiu jakieś emocje potrzebna Ci pomoc lekarza. Rozmowa z psychologiem, praca nad sobą każdego dnia. To samo z papierosami i alkoholem.

5. Zmiana nawyków. Czy ta wielka karmelowa latte w ogóle Ci smakuje? Czy wieczorne oglądanie telewizji i paczka chipsów, słonych orzeszków lub opakowanie lodów można zastąpić czymś innym? Podpowiadam: można :)

6. Pokochaj gotowanie i jedzenie. To nie tak, że nie masz czasu na zdrowe jedzenie. Masz czas tylko niepoprawnie zorganizowany. Zamiast oglądać kolejny serial przygotuj zupę warzywną na lunch kolejnego dnia. Nastaw owsiankę na śniadanie, a w czasie gotowania zrób makijaż albo ogól nogi. Podczas jedzenia wyłącz telewizor, poczuj smak dania, zobacz jak działa na Twoje ciało. Sprawia Ci radość, prawda?

7. Wyrzuć mikrofalówkę. Po prostu, sprzedaj, oddaj komuś kto jej potrzebuje. Podgrzewaj na gazie albo w piekarniku.

8. Miej pod ręką przekąskę w razie głodu, spotkanie może się przedłużyć. Garść orzechów w torebce, suszone morele, jogurt.

9. Ogranicz mięso, wybieraj tylko takie z zaufanej hodowli a nie tanie, faszerowane antybiotykami i strachem z masowej rzeźni.

10.Wybieraj produkty ekologiczne i organiczne. Są droższe i mniej trwałe dlatego kupuj małe porcje jedzenia na kolejny dzień. Nie rób zapasów, najprawdopodobniej sklep jutro też będzie otwarty. Inwestuj w swoje zdrowie.

Foto: #90dnidobikini / fot. Dagmara Radzikowska / The Byk

Według mnie to najważniejsze punkty zdrowego odżywiania. W zdrowym ciele zdrowy duch, pełen energii życiowej do ćwiczeń i spełniania celów!

Potknięcia się zdarzają i nie wyrzucaj tego sobie. Zmiana nawyków jest ciężka, ale warto przejść tą drogę.

Dziś jest Międzynarodowy Dzień Ziemi; pamiętaj, że jesteś jej częścią. Bądź szczęśliwa i kochaj siebie już dziś. Nie "jutro", nie "jak schudnę". Popatrz w lustro i przypomnij sobie cechy, które w sobie to co lubisz. Kolor oczu, ładny uśmiech. Jest w Tobie energia w którą przestałaś wierzyć. Tworzymy tą akcję, żebyś poczuła się znowu na odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie.

Dziś trzeci dzień squat challenge, jak Ci idzie? Ja już zrobiłam rozciąganie i 70 przysiadów, a Ty?

Jeśli jesteś w lepszej kondycji i możesz więcej, proszę bardzo! Ale znaj swoje granice. Czujesz jakieś zmiany w swoim organiźmie? #90dnidobikini

Do piątku!

Foto: #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / Studio OH LALA

Tematy:

Nieprawidłowy email