Codzienna sekwencja jogi

Joga jest nieodłączną częścią mojego dnia. Myślę o niej, jak tylko otworzę oczy i chwilę przed snem. Niech seria wybranych przeze mnie ćwiczeń zagości i w Twoim harmonogramie. Traktuj ją jako chwilę relaksu i odpoczynku, a nie jako trening. Możesz mieć na sobie bieliznę lub pidżamę, nie zakładaj butów. Nie potrzebujesz nawet maty.

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / VU MAG

1. Plank

- przejdź do pozycji klasycznej deski, weź głęboki wdech przez nos

- wypuść powietrze również przez nos, nie spinaj twarzy, nie zaciskaj ust

- wdech przez nos i przejdź do kolejnej pozycji

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / VU MAG

2. Down dog

- z wydechem unieś biodra, kontroluj pozycję, odpychaj się dłońmi mocno od ziemi

- postaraj się dotknąć piętami podłogi, trzymaj plecy proste, odsuń ramiona od uszu

- weź głęboki oddech przez nos i długo wypuszczaj powietrze

- oczyść głowę z negatywnych myśli, możesz lekko uginać i prostować nogi w kolanach

- weź wdech przez nos i przejdź do kolejnej pozycji

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / VU MAG

3. Down dog knee

- z wydechem przez nos unieś lewą nogę do poziomu biodra, ale nie skręcaj bioder

- weź wdech (zawsze przez nos) i z długim wydechem (również przez nos) przyciągnij kolano do nosa

- zrób cykl oddechu w tej pozycji, napnij mocno ciało, poczuj delikatne ciepło, rozciąganie i wzmacnianie

- weź wdech i z wydechem przenieś lewą stopę na linię dłoni

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / VU MAG

4. Low lunge

- zrób cykl oddechów, patrz przed siebie, plecy proste, miednica podciągnięta pod siebie

- wyciągaj szyje z ramion, przymknij lekko oczy

- poczuj jak rozciąga się przednia część prawej nogi i pośladek, wdech

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / VU MAG

5. High lunge

- z wydechem podnieś tułów do góry, ręce wyciągnij najwyżej jak możesz

- mocno spinaj nogi, pracuj na równowagę, lewe kolano nie może wychodzić za stopę

- zrób cykl oddechów, trzymaj plecy proste, brzuch mocno napięty (pomoże Ci utrzymać pozycję), wdech

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / VU MAG

6. High lunge with twist

- z wydechem opuść ręce na wysokość ramion, wyprostuj plecy, wdech

- z kolejnym wydechem zrób mocny skręt w lewą stronę

- prawą dłonią ciągnij mocno do przodu, lewą do tyłu

- zrób cykl oddechów w tej pozycji

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / VU MAG

7. Rotate triangle

- z wydechem wyprostuj przednią nogę, wdech

- z kolejnym długim wydechem sięgnij prawą dłonią do lewej stopy

- plecy proste, ręce napięte, nogi wyprostowane, zajdź na tyle nisko na ile pozwala Ci Twoje ciało, nie przeciążaj się, nie musisz dotykać podłogi

- zrób cykl oddechów, patrz za lewą dłonią do góry (rozciągamy dodatkowo kark i szyję)

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / VU MAG

Powtórz wszystkie 7 ćwiczeń, tym razem na prawą nogę.

Możesz pozostać na pojedynczej sekwencji na każdą ze stron, ja jednak polecam powtórzyć cykl na dwie strony trzy lub cztery razy. Pamiętaj o głębokim, powolnym oddychaniu przez nos. Na początku może wydać Ci się to nienaturalne, ale z czasem zrozumiesz, jaką ma to w sobie moc.

Codziennie rano przyśpieszam w ten sposób krążenie, jeszcze przed pierwszą kawą. Wydycham cała złość i robię miejsce w sobie na pozytywne uczucia. Spróbuj i napisz, jak się po tym czujesz!

#90dnidobikini

Tematy:

Nieprawidłowy email