Picie wody to podstawa!

Pijesz wodę? Weź teraz szklankę i nalej do niej wody. Wypij małymi łykami. Czujesz jakąś zmianę? Czy świat nie zrobił się odrobinę jaśniejszy, a Ty spokojniejsza?

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Dagmara Radzikowska / The Byk / VU MAG

Mam nadzieję, że wyrzuciłaś ze swojej kuchni wszystkie napoje gazowane, soki w kartonach i inne tego typu trucizny. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, daję Ci teraz na to chwilę. Przypominam Ci, że jesteś odpowiedzialna za swoje zdrowie. To co dostarczasz do organizmu jest Twoim wyborem!

Argument „ale ja lubię colę” nie przekonuje mnie, nic a nic. A czy wiesz jak cola działa na Twoje ciało, jakie są jej składniki, ile jest w niej cukru i to, że uzależnia? Nie zamieniaj jej na colę light czy colę zero, zamień ją na wodę.

Teraz zaczną się kolejne myśli: „nie lubię wody”, „woda nie ma smaku”, „woda mi nie smakuje”. Słyszysz siebie?

Jeśli dbasz o swoje ciało i dążysz ze mną do wyznaczonego celu woda musi stać się Twoim przyjacielem. Woda to podstawa odchudzania!

Twoje ciało składa się z około 60% wody, wiedziałaś o tym? Odpowiedzialna jest za zdrowie komórek, prawidłowe pH, bierze udział w wielu reakcjach biochemicznych, pomaga utrzymać prawidłową temperaturę ciała, wypłukuje toksyny z komórek i zapewnia naturalny detox. Dodatkowo pomaga nawilżyć skórę i poprawia koncentrację. Czy coś jeszcze trzeba dodawać aby przekonać Cię do tego życiodajnego płynu?!

ZASADY PICIA WODY:

1. Pijemy 2 litry wody dziennie. Nie wliczamy w to kawy i herbaty. Wychodząc z domu zabieraj ze sobą butelkę wody. (W poniedziałek napisz mi czy to coś się zmieniło. Masz więcej energii?)

2. Jeśli potrzebujesz urozmaicenia dodaj do wody pół cytryny, ogórka lub mrożone owoce. Nabierze ona ich smaku.

Moim sekretem jest dodanie do wody soku z aronii (stymuluje spalanie tłuszczu) albo soku z aloesu (regeneruje organizm).

3. Woda może również dostarczać składników mineralnych, najlepiej wybieraj średniozmineralizowaną.

4. Podczas treningu dostarczaj wodę do organizmu małymi łykami w przerwach między seriami.

Zamiast słodzonego, chemicznego napoju izotonicznego dostępnego w sklepie, sama przygotuj go na noc przed treningiem z naturalnych składników:

- litr wody

- łyżeczka naturalnego miodu gryczanego

- szczypta soli morskiej

- sok z połowy cytryny

5. Nie pij bez ograniczeń wody z kranu, mogą przenikać do niej metale szkodliwe.

6. Pamiętasz wpis z zeszłego tygodnia o Diecie Pięciu Przemian? Według jej zasad nieprzegotowana woda wyziębia organizm, raz przegotowana woda zmienia się już na energetycznie zrównoważoną. Wzmacnia to pozytywne działanie leków i pożywienia.

Jeśli możesz pij wodę przegotowaną. Po posiłku ciepła woda wypłuka tłuszcz i resztki pożywienia z przełyku.

7. Nie popijaj wody w trakcie posiłku. Rozrzedza to soki żołądkowe i zwalnia trawienie.

8. Jeśli masz ochotę na sok owocowy lub warzywny, przygotuj go sama albo kup świeżo wyciskany. Jeśli kupujesz go w sklepie dokładnie sprawdzaj skład na etykiecie butelki.

9. Pij na zdrowie!

Jak idzie Ci sprint challenge? Czy czujesz pośladki po ćwiczeniach? Jeśli nie, powtórz cała serię sześciu ćwiczeń dwukrotnie.

#90dnidobikini

Foto: Zdjęcia własne VU MAG

Tematy:

Nieprawidłowy email