Sportowe pasje muzułmanek w kampanii Nike

Nike po raz kolejny porusza społeczny temat w swoich kampaniach. Tym razem sportowy gigant staje po stronie imigrantów. Pokazuje, że kobiety z Bliskiego Wschodu mogą realizować sportowe pasje. Nike promuje wizerunek muzułmanek w hidżabie, który nie musi być ograniczeniem - zarówno w życiu codziennym, jak i w sporcie.

Foto: Materiały prasowe

Nike porusza ważne tematy w swoich kampaniach. Pokazują to projekty takie jak "Equality", który dotyka rasizmu, a także kampania " Black and white" mówiąca o tym, że każda kobieta niezależnie od wagi i sylwetki może być piękna.

Tym razem Nike skupił się na ważnym i nośnym temacie, dotyczącym muzułmanów, a szczególnie kobiet z Bliskiego Wschodu. Nie zgadzając się z poglądami Donalda Trumpa, który zamknął na kilka miesięcy granice USA dla imigrantów z krajów muzułmańskich, Nike zadedykował najnowszy projekt muzułmankom.

Foto: Materiały prasowe Najnowsza kampania Nike
Foto: Materiały prasowe Najnowsza kampania Nike poświęcona kobietom z Bliskiego Wschodu

Na Twitterze "Nike Middle East" można zobaczyć wideo pokazujące kobiety z Bliskiego Wschodu, które biegają, trenują boks, jeżdżą na desce oraz łyżwach. Nike tą kampanią chce pokazać, że kobiety z Bliskiego Wschodu również mogą mieć swoje pasje. Walczy ze stereotypem, że muzułmankom "coś nie wypada, czegoś nie powinny robić". Pokazuje kobiety Bliskiego Wschodu jako piękne, odważne, inteligentne i pełne pasji.

Warto podkreślić, iż w ubiegłym roku sportowy gigant upublicznił listę swoich pracowników. W ten sposób chciał pokazać, że daje pracę osobom o różnych narodowościach.

Tematy:

Nieprawidłowy email