Komosa ryżowa: nasiona życia

Dziś znów na talerzu samo zdrowie. Te małe nasionka zawojowały dietetyczny świat. Stały się nieodłącznym elementem zdrowej i smacznej kuchni. To superpokarm, który możesz jeść na wiele sposobów. Doda Ci energii w chłodne dni i zapewni uczucie sytości, jakiego potrzebujesz. Dziś odkrywamy komosę ryżowę, peruwiańskie pseudozboże, którego koniecznie powinnaś spróbować.

Foto: istock

Superfoods

Nasiona Quinoa to bogactwo wielu składników. Przede wszystkim dostarczą Ci białka, które może stać się w Twojej diecie, alternatywą dla produktów zwierzęcych. Zawierają wszystkie aminokwasy egzogenne, które musisz dostarczać z pożywieniem, ponieważ Twój organizm sam ich nie wytwarza. Choć komosa zbożem nie jest, nazywana jest „matką zbóż”, dzięki dużej zawartości skrobi. Jej unikatowy skład, przewyższa tradycyjne zboża. Jest źródłem nie tylko pełnowartościowego białka, ale także witamin i minerałów. Jedząc ją często zapewnisz sobie spore dawki kwasów omega-3, wspomagających pracę Twojego serca, ale wpływających też pozytywnie na Twoją wydolność umysłową w pracy i odporność w mroźne wieczory. Te małe ziarenka dostarczą Ci również tokoferoli, flawonoidów i wielu innych fitoskładników, które razem tworzą skuteczny arsenał w walce z nadciśnieniem, cukrzycą, stanami zapalnymi czy wysokim poziomem cholesterolu we krwi. Komosa sprawi, że na Twoim talerzu znajdzie się też duża dawka wapnia, którego zawartość jest ponad dwukrotnie wyższa niż w innych zbożach. W ziarnach i nasionach kryje się prawdziwa moc. Tak jest i w przypadku tych „niezbożowych” nasionek. Dostarczą Ci bowiem kwasu foliowego dla prawidłowej produkcji czerwonych krwinek, betacyjanów o działaniu przeciwutleniającym czy przeciwalergiczną i przeciwstarzeniową kwercetynę. Jakby tego było mało, nasiona Quinoa mogą wspomóc Cię w odchudzaniu. Dzięki zawartości gorzkich w smaku saponin, przyspieszają trawienie tłuszczu i gromadzenie go w tkance podskórnej, np. na brzuchu.

Foto: istock Nasiona Quinoa - komosa ryżowa

Daj się ponieść w kuchni

Możliwości masz naprawdę wiele. Komosę ryżową możesz przyrządzić bowiem na wiele sposobów. Spróbuj zastąpić zdrowymi nasionkami tradycyjne ziemniaki do obiadu. Łyżka surowej komosy to tylko niecałe 50 kalorii. Zagęść nią sos lub zupę. Możesz zastosować ją jako bazę dania jednogarnkowego lub warzywnej sałatki. Wykorzystaj ją także do dań słodkich, ciasteczek, owocowych deserów czy jako dodatek do śniadaniowej owsianki lub jogurtu. To świetna multizadaniowa roślina, która powinna znaleźć się w Twoim odżywczym jadłospisie.

Foto: istock Komosa ryżowa

Tematy:

Polecamy także:

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Nieprawidłowy email