Zrób sobie prezent - dieta na Dzień Kobiet

„Zacznę od poniedziałku” - ile razy mówiłaś to przed rozpoczęciem diety albo słyszałaś od zaczynającej się odchudzać koleżanki? Brakuje ci motywacji albo nie wiesz od czego zacząć zrzucanie nadprogramowych kilogramów? Choć 8 marca to wtorek, podejmij wyzwanie i zamiast kolejnej bluzki na dzień kobiet, zacznij dietę – świadoma i gotowa na zmiany, które cię czekają.

Foto: istock

Goździki, ale w kuchni

Jeśli nie wiesz jak się odnaleźć w Dzień Kobiet, świętować go czy może zupełnie pominąć – wykorzystaj tę symboliczną datę do zmian w swoim życiu. Zrób sobie prezent i zacznij żyć zdrowiej, żeby wiosną poczuć się naprawdę fit. A goździki w wazonie zamień na suszone pąki tropikalnego goździkowca i dorzuć do pysznego wzmacniającego garnka obfitości. Ta lekko słodka i zarazem pikantna przyprawa wzmocni smak przyrządzanej przez ciebie potrawy, rozgrzeje cię i ułatwi trawienie. Przy okazji nada wyraźnego smaku, którego będziesz potrzebowała, żeby łatwiej przejść przez wiosenne zmiany w swoim menu.

Dlaczego wiosną jest najlepiej?

Nie bez powodu dobrze zacząć zmiany na wiosnę. To symboliczne przebudzenie po zimie, szczególnie jeśli była długa i mroźna. Wraz z większą ilością promieni słonecznych odzyskujesz witalność i chęci do działania. Zmęczona „cięższym” zimowym jadłospisem potrzebujesz oczyszczenia i lekkości w codziennym menu. Do tego sporej dawki witamin i składników mineralnych, aby wzmocnić cały organizm i uzupełnić ewentualne zimowe niedobory.

To świetny czas na zmianę fryzury, pracy czy zrobienie okresowych badań. To także dobry moment na rozpoczęcie diety odchudzającej, ponieważ do wakacji pozostało sporo czasu. Dzięki temu twoja nowe menu może pomóc ci zmienić figurę spokojnie i bez efektu jo-jo. Rozpoczynając teraz powrót do formy, zmniejszysz przy okazji poczucie winy po zimowym objadaniu się.

Gdy wiosną budzą cię promienie słoneczne, a na zewnątrz robi się coraz bardziej zielono, łatwiej ci zacząć dzień od gimnastyki. Okazuje się, że 90% osób regularnie ćwiczących, robi to właśnie o poranku. W końcu możesz też wyciągnąć z piwnicy zakurzony rower i wyjść na dłuższy spacer z psem. Choć wiosenna aura lubi płatać figle, z każdym dniem może być tylko lepiej. Dzięki ćwiczeniom zapewnisz sobie porcję endorfin uwalnianych podczas wysiłku fizycznego i z uśmiechem sprostasz dietetycznym ograniczeniom.

Foto: istock Zrób sobie prezent - dieta na dzień kobiet

Wiosną nie tylko więcej się ruszasz, ale chętniej sięgasz po owoce i warzywa. Masz też bogatszy ich wybór, przez co łatwiej ci wprowadzić zdrowe zmiany. Taka dieta jest też wtedy dużo tańsza. Kilogram aromatycznych pomidorów przestaje w końcu kosztować kilkanaście złotych.

Foto: istock Zrób sobie prezent - dieta na dzień kobiet

Wiosną pojawiają się upragnione świeże warzywa, które stanowią prawdziwy zastrzyk energii, przy okazji regenerują twoje ciało po zimie. Zmienia się również zawartość składników odżywczych w dostępnych produktach. Leżakujące całą zimę warzywa i owoce mogą tracić nawet 50-70% witaminy C czy około 30% witaminy B6. Brokuły czy kalafiora w warunkach chłodniczych można przechowywać zaledwie 2-3 tygodnie, paprykę już tylko do 2 tygodni. Nawet jeśli po tym czasie nie dochodzi do zepsucia produktu, straty witamin są już duże i mogą dochodzić do nawet kilkudziesięciu procent.

Co możesz osiągnąć?

Masz 3 miesiące zanim będziesz musiała założyć lżejsze ubrania. Krótkie spodenki, zwiewne sukienki i bluzki na ramiączkach, wyglądają lepiej na zadbanym i jędrnym ciele. Planując swoją wiosenną dietę, spróbuj nie wprowadzać radykalnych zmian, ale powoli dążyć do celu. Masz wówczas szansę, że tym razem ci się uda. Jeśli systematycznie ograniczysz swoje porcje, zaczniesz jeść regularnie i nie zapomnisz o piciu minimum 1,5 litra wody na dobę – do lata możesz schudnąć nawet 10 kilogramów!

Wspomóż się zabiegami na ciało. Wzmocnią efekty diety i poprawię kondycję skóry. Jedz jak najwięcej naturalnych witamin i minerałów. Odżywią twoją twarz, nadadzą jej blasku, poprawią koloryt i zwiększą jej barierę ochronną. Pamiętaj o tym, zwłaszcza przed nadejściem słonecznych dni. Wybieraj produkty bogate w beta karoten, witaminę E czy C. Codziennie zjadaj kilka porcji warzyw i owoców oraz koniecznie wzbogacaj dietę w oleje roślinne.

Twój wewnętrzny diet coach

Znajdź swój cel. Przede wszystkim dobrze wszystko zaplanuj i zastanów się nad czym tak naprawdę, chciałabyś popracować do lata. Czy chcesz ujędrnić ciało, schudnąć kilka kilogramów czy po prostu poczuć się lepiej i zdrowiej. Nie „przeładuj” swoich wiosennych zamierzeń, bo nie dasz rady. Im więcej weźmiesz na siebie, tym trudniej będzie ci wszystko zrealizować. Planuj jedną zmianę na tydzień i nie łam się.

Gotowa? Jeśli czujesz, że poradzisz sobie sama – zapisz wszystko na kartce, żebyś o niczym nie zapomniała. Na początku notuj wszystko co zjadasz, aby sprawdzić jaki jest twój największy problem i jak jedzenie wpływa na ciebie. Nim zaczniesz dietę musisz wiedzieć, czy jesz pod wpływem stresu czy z radości? Jakie jedzenie wywołuje u ciebie przykre dolegliwości? Po co najczęściej sięgasz w tzw. międzyczasie? Możesz skorzystać ze stron internetowych, gdzie kobiety wspierają na każdym etapie diety. Jeśli czujesz, że twoja wiedza jest za mała, aby zrealizować wytyczone cele, udaj się do specjalisty. W obu przypadkach pamiętaj – jeśli nie jesteś przekonana co do zmian, które chcesz wprowadzić, przemyśl wszystko jeszcze raz. Musisz być pewna, że chcesz rozpocząć wiosenną przygodę z dietą czy ćwiczeniami. Zaoszczędzisz sobie w ten sposób niepotrzebnych rozczarowań.

Motywacja. Choć wydawać ci się może to dość niepotrzebne, zapisuj wszystkie swoje spostrzeżenia i luźne myśli. Ułatwią ci podejmowanie decyzji, przypomną o motywacji, która kieruje twoimi staraniami. Przyczep na lodówce ulubione zdjęcie, na którym wyglądasz jak bogini. Kup sobie bluzkę o dwa rozmiary mniejszą. Wyjmij z szafy za małe dżinsy i zostaw na wierzchu. Niech drobne czynności motywują cię do dalszej pracy nad sobą. Wzbudź w sobie potrzebę bycia lżejszą o kilka kilogramów. Zapisz się na  podstawowe badania krwi i przekonaj, że twoje fałdki na brzuchu, wpływają także na twoje zdrowie. Rób wszystko, żeby nie zapomnieć po co zaczynasz wiosenne porządki w swoim ciele.

Dobra organizacja. Zrób sobie plan i konsekwentnie go realizuj. Przygotuj harmonogram wszystkich czynności. Od zakupów, po godziny posiłków. Zastanów się nad wszystkim, wówczas żadna sytuacja cię nie zaskoczy. Organizuj wszystko i nie poddawaj się, jeśli w sklepie zabrakło szpinaku, a ty według diety, powinnaś go zjeść na kolację. Zamień go na sałatę albo inną zieleninę. Ucz się radzenia sobie w różnych sytuacjach.

Jedz smacznie. Koniecznie gotuj potrawy, które ci smakują. Nie jedz ogórków tylko dlatego, że są mało kaloryczne i zawierają dużo wody. Przyrządzaj posiłki z produktów, które lubisz. Zaspokoisz w ten sposób potrzebę dobrego smaku i sprawisz, że twoja odchudzająca kuchnia nie będzie mdła i nie do przełknięcia.

Wychodź z domu. Nie rezygnuj ze wszystkich wyjść z przyjaciółmi, ponieważ poczujesz się ograniczona i zaczniesz walczyć ze swoim nowym trybem życia. Zjedz posiłek przed spotkaniem ze znajomymi, wówczas łatwiej będzie ci powstrzymać się przed podjadaniem chipsów czy solonych orzeszków. Nie łam się, jeśli ktoś z twojego otoczenia, nie zrozumie twoich wyborów. Pamiętaj, jaki był powód zmian, które chcesz wprowadzić.

Bądź z siebie dumna. Nawet małe kroki, przybliżają cię do celu. Doceniaj swoje codzienne małe bitwy. Budujesz w ten sposób poczucie własnej wartości. Stajesz się silna i gotowa na wszystkie wyzwania.

Rozwijaj się i ćwicz nowe nawyki. Dzięki poznawaniu siebie, swojego ciała, możesz się rozwijać, iść dalej. Możesz lepiej dopasowywać swój plan działania do własnych możliwości. Dzięki temu, poradzisz sobie z nowym planem odżywiania i odzyskasz kontrolę także nad swoimi emocjami. Poznasz reakcje swojego organizmu na konkretne potrawy, wyeliminujesz te, po które sięgasz, gdy jesteś zestresowana i zmęczona. Znajdziesz swój sposób na gorsze dni, smutek i napięcie. Jedzenie przestanie ci być potrzebne, żeby poczuć się lepiej. Stanie się jedynie źródłem przyjemności, samym w sobie. Żebyś mogła nauczyć się zdrowego stylu życia, musisz go ćwiczyć. Powtarzaj nowe nawyki żywieniowe, dopóki ich w pełni nie opanujesz, wówczas staną się częścią ciebie.

Jak pierwiosnek

Nie bądź z tych wiecznie odchudzających się, wykorzystaj 8 marca, żeby wkroczyć w wiosnę lżejsza i szczęśliwsza. Twoje samopoczucie zależy nie tylko od ilości zrzuconych kilogramów, ale też od wewnętrznego spokoju i spełnienia. Twoja wiosenna dieta pozwoli ci poczuć się silną i pełną energii. 8 marca zacznij swoją podróż do lepszego, zdrowszego życia. Zrzuć ciepłe kożuchy i przebij się przez zimową pokrywę tłuszczu. To najlepszy prezent na dzień kobiet jaki możesz sobie dać. Jak pisał Stanisław Lem - „bądź dobrej myśli, bo po co być złej”.

Kiedy zatem rozpocznie się twoja wiosenna dieta? Nie trać czasu i nie szukaj wymówek. Zacznij swoją wiosenną odnowę w Dzień Kobiet.

Tematy:

Nieprawidłowy email