Dietetyczne odkrycia: zielony jęczmień

Czy w minionym roku zdarzyło się coś, co zafascynowało Cię na tyle, że będziesz to kontynuowała w 2016? Może odkryłaś swoją pasję? Albo odwiedziłaś miejsce, do którego będziesz częściej wracała? Dziś rozpoczynamy cykl dietetycznych fascynacji, które być może też zagoszczą w Twoim menu. Poznaj pokarmy pełne energii i zdrowia, które odmienią Twoją kuchnię. Na początek zielony jęczmień.

Foto: istock

Odchudzanie nie tylko na śniadanie

Nie bez przyczyny zaczynam dziś od zielonego jęczmienia. Ten coraz bardziej popularny produkt, może wspomóc Cię w walce z nadwagą. Z zimowym tłuszczykiem łatwiej sobie poradzisz, jeśli włączysz go swojej codziennej diety. Na rynku dostępne są suplementy na bazie zielonego jęczmienia w postaci tabletek czy kapsułek. Ja zachęcam Cię do jego bardziej naturalnej wersji. Możesz użyć w swojej kuchni sproszkowanego soku lub rozdrobnionej trawy jęczmiennej. Jeśli zależy Ci na większej ilości błonnika, który wypełni Twój żołądek, wybierz rozdrobniony jęczmień. Dodany do jogurtu czy owsianki zapewni Ci uczucie sytości na dłużej. Zamiast tradycyjnej wody z cytryną na czczo, możesz spróbować wypić wodę z dodatkiem jęczmiennego sproszkowanego soku. To prawdziwa bomba witaminowa z mnóstwem enzymów potrzebnych nie tylko o poranku, która wchłania się prawie w 100%. Jeśli nie jesteś w stanie wypić takiej mikstury, zamiast wody użyj świeżo wyciśniętego soku owocowego lub warzywnego. To zdecydowanie poprawi smak porannego napoju i dostarczy kalorie, które pomogą zacząć Ci dzień. W ciągu dnia spróbuj dorzucić jęczmień do zupy czy kaszotta. Twoim daniom doda nie tylko pięknej zielonej barwy, ale wypełni Twój talerz prawdziwą mocą. Nierozpuszczalny błonnik zawarty w sproszkowanej trawie dodatkowo pobudzi Twoje jelita do pracy i ułatwi redukcję tkanki tłuszczowej. Pamiętaj tylko, żeby dodawać zielony jęczmień do przestudzonych potraw, gdyż zbyt ciepłe spowodują znaczne straty witamin, minerałów i enzymów.

Odżywka, nie tylko dla sportowców

Zamiast typowych odżywek, sportowcy korzystają z naturalnych właściwości zielonego jęczmienia. Ma on bowiem działanie pobudzające na cały organizm, a przy okazji zapobiega skurczom mięśni, dzięki sporej dawce magnezu. Jego chlorofilowa moc działa nie tylko na osoby aktywne fizycznie. Pobudza bowiem pracę Twojego serca czy płuc, a dodatkowo odkwasza organizm, zmęczony zimowym jadłospisem. To porcja niezbędnych aminokwasów, bez których nie możesz zdrowo funkcjonować. Młody zielony jęczmień ma także w swoim składzie żelazo, niezbędne w Twojej diecie, zapobiegające m.in. niedokrwistości i ciągłemu zmęczeniu. Możesz także włączyć go do swojego menu, jeśli starasz się o dziecko, gdyż to cenne źródło kwasu foliowego, składnika potrzebnego do prawidłowego rozwoju płodu. Jęczmień ma silne właściwości przeciwutleniające, dlatego wspomoże w walce z wolnymi rodnikami nie tylko Twoją skórę, ale też układ odpornościowy, który lepiej poradzi sobie z wirusami. To skoncentrowana dawka beta-karotenu, witamin z grupy B, witaminy C, wapnia, potasu, chromu, manganu czy cynku. To Twoja zimowa broń, biologiczna bomba niezbędna w codziennym stresie i ciągłym ruchu. Pij i jedz go na zdrowie. Niech koniecznie zagości w Twojej noworocznej kuchni.

Tematy:

Nieprawidłowy email