Antystresowe rozciąganie

Kiedy już wyjedziesz na urlop, nie będę Cię zmuszać do dzikich ćwiczeń w hotelowej siłowni lub w pokoju hotelowym (chociaż jak najbardziej zachęcam: poranny jogging brzegiem morza, fitness w basenie itp.). Przez 3 miesiące Naszej pracy Twoje ciało zmieniło się na lepsze. Sama najlepiej wiesz, ile wysiłku włożyłaś i co mogłaś zrobić lepiej. Chcę Ci pogratulować wytrwałości i wierzę, że zmieniłaś swoje życie, przyzwyczajenia i sposób myślenia o ćwiczeniach.

Foto: Zdjęcia własne VU MAG

Przedstawiam Ci propozycję ćwiczeń, które możesz wykonać wszędzie, o każdej porze, jeśli tylko najdzie Cię na to ochota.

1. Pozycja mostu

- połóż się na plecach, przyciągnij stopy do pośladów, ręce wzdłuż ciała

- z wydechem wolno unoś biodra

- przytrzymaj przez 3 pełne oddechy

- spinaj mocno pośladki, pamiętaj o prostych plecach i spiętym brzuchu

- zamknij oczy, rozluźnij mięśnie twarzy, uśmiechnij się

Foto: Zdjęcia własne VU MAG

2. Pozycja dziecka

- usiądź na kolanach, rozszerz je szerzej niż biodra

- z wydechem opuść między nie klatkę piersiową, ręce wyciągnij jak najdalej, nie unoś ramion

- rozluźnij całe ciało, ciągnij piersiami do podłogi, głowę opuść luźno

- zostań w pozycji na 3 głębokie oddechy, poczuj rozciąganie pleców, pośladów i ud

Foto: Zdjęcia własne VU MAG

3. Pozycja gołębia

- usiądź na zgiętej prawej nodze, lewa wyciągnij do tyłu, obciągnij palce stóp

- wyprostuj plecy, weź głęboki oddech, biodra trzymaj stabilnie, nie skręcaj ich

- z wydechem zrób skłon do nogi zgiętej, ręce wyciągnij mocno przed siebie, opuść ramiona

- po trzech oddechach odepchnij się dłońmi od podłogi i wyprostuj plecy

- wykonaj delikatne krążenia głowa w lewo i w prawo

- powtórz ćwiczenie na drugą nogę

Foto: Zdjęcia własne VU MAG

4. Kobra

- połóż się na brzuchu, dłonie oprzyj pod ramionami

- z wydechem delikatnie wyprostuj ręce w łokciach

- poczuj rozciąganie pleców, napnij pośladki i nogi, ramiona opuszczone

- z kolejnym wydechem postaraj się przyciągnąć stopy w stronę głowy

- nie przekraczaj granicy bólu, zostań w pozycji na dodatkowe dwa oddechy

- wróć do leżenia do brzuchu, wyciągnij proste ręce i nogi, odpocznij chwilę

Foto: Zdjęcia własne VU MAG

5. Luźny skłon 

- stań wyprostowana, ustaw stopy na szerokość bioder

- wyciągnij ręce do góry i z wydechem zrób skłon do podłogi

- kolana mogą byc lekko ugięte, złap dłońmi przeciwne łokcie

- kołysz sie na boki, poczuj rozciąganie

- zostań w pozycji tak długo jak potrzebujesz

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / VU MAG

6. Przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę 

- stań w szerokim rozkroku, ręce wyciągnij przed siebie, plecy proste, brzuch napięty

- z wydechem przenieś ciężar ciała na prawą nogę

- postaraj się utrzymać pozycję przez 3 oddechy

- wróć do rozkroku, zrób kilka krążeń ramionami

- z wydechem powtórz ćwiczenie na drugą nogę

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / VU MAG

7. Przyciąganie prostej nogi w leżeniu

- połóż się na plecach, wyciągnij ciało

- z wydechem unieś lekko tułów i przyciągnij wyprostowaną prawą nogę do siebie

- delikatnie trzymaj się dłońmi pod kolanem lub za łydkę

- opuść ramiona, wyciągaj głowę, uśmiechaj się

- utrzymaj przez 3 oddechy i powtórz na druga stronę

Foto: Zdjęcia własne #90dnidobikini / fot. Joanna Witek / VU MAG

Nie czekaj, wypróbuj te ćwiczenia w tej chwili. Zajmie Ci to nie więcej niż 15 minut. Wykonuj je powoli, oczyść głowę i skup sie tylko na oddchaniu. Odczuwaj temperaturę powietrza, powiew wiatru, promienie słońca na Twojej twarzy. Życie jest piękne!

Pamiętaj o zdrowym jedzeniu dla Twojego ciała. Odżywi ono rownież Twój umysł. #90dnidobikini

Foto: Zdjęcia własne VU MAG

Tematy:

Nieprawidłowy email