Ramoneska

Ramoneska to polska potoczna nazwa skórzanej kurki motocyklowej, wywodząca się od założonego w latach 70-tych punk-rockowego zespołu Ramones.

EAST NEWS

Kurtka - zazwyczaj czarna, zapinana na asymetrycznie wszyty zamek błyskawiczny, posiadająca podwójne klapy z ćwiekami - chętnie noszona jest przez fanów rocka i heavy metalu, a także subkultury młodzieżowe. Mimo że szczyt popularności ramoneski przypada na lata 70-te i 80-te, pierwszą skórzaną kurtkę motocyklową wyprodukowano już w 1928 roku. Zaprojektował ją Irving Schott dla marki Perfecta. Czas ramoneski nadszedł jednak dopiero po zakończeniu II Wojny Światowej, a osobą, która niewątpliwie przyczyniła się do jej wielkiego sukcesu był Marlon Brando, noszący ją na planie filmu „Dziki” z 1954 roku.

Polecamy także:

Gucci

Gucci

Guccio Gucci otworzył sklep sygnowany swoim nazwiskiem w 1904 roku. Inspirację znalazł pracując w ekskluzywnych hotelach paryskich oraz londyńskich. To wtedy zafascynowały go luksusowe, pięknie wykończone torby podróżne gości hotelowych. Postanowił powrócić do ojczyzny i założyć własny biznes we Florencji. Na początku Gucci zajmował się produkcją siodeł oraz toreb. Wszystkie rzeczy, wychodzące spod ręki mistrza cechowały się jak najwyższą jakością, co szybko rozsławiło firmę. Właściciel do produkcji dodał również inne akcesoria skórzane. Z czasem Guccio postanowił zaangażować w rodzinny biznes swoich synów. To dzięki nim firma zyskała światowy rozgłos. Synowie postawili na promocję firmy na arenie międzynarodowej poprzez wykorzystywanie wizerunku gwiazd kina oraz muzyki. Dom Gucci stał się synonimem luksusu, a firma otwierała butiki w najbardziej prestiżowych miastach świata. Na dalszą historię firmy źle wpłynęły liczne konflikty rodzinne oraz spory dotyczące sposobu zarządzania domem mody. Firma ulegała wielu zmianom własnościowym. Na początku lat 90-tych Gucci stał na progu bankructwa i był jedną z najczęściej podrabianych marek. Świat został zalany podróbkami torebek, apaszek i innych akcesoriów z charakterystycznym emblematem GG. Firma stanęła przed nowym wyzwaniem - zmianą wizerunku. W 1994 Tom Ford został nowym dyrektorem kreatywnym i jak pokazała historia wybawcą firmy. Między 1995 a 1996 rokiem sprzedaż firmy wzrosła o 90%. Jego projekty przywróciły firmie dawny blichtr, a kontrowersyjne kampanie autorstwa Carrine Roitfeld i Mario Testino wzbudziły w klientach pożądanie. Dzisiaj za kolekcje firmy odpowiedzialna jest Frida Giannini, która znalazła się na liście 100 najbardziej wpływowych osób 2005 roku. Gucci należy do Gucci Group, która wchodzi w skład francuskiego konglomeratu PPR.

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~raa Użytkownik anonimowy
~raa :
Brak zdjęcia ~raa Użytkownik anonimowy
Perfecto nie perfecta
19 kwi 17:28
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza: