Niezwykłe aranżacje sklepowe

W ramach London Design Festival na Regent Street ruszył projekt, który udowadnia, że wystawy sklepowe mogą stać się najlepszą reklamą marki. 15 architektów, dzięki współpracy z prestiżowymi butikami, wykonało aranżacje obok których nie sposób przejść obojętnie!

London Design Festival na Regent Street, instalacja dla firmy krawieckiej Brooks Brothers / Artbiznes

Architekci z RIBA, międzynarodowego biura architektonicznego, przejęli witryny sklepów na Regent Street, Heddon Street i Brewer Street. Ich ekstrawagancki wygląd ma skusić nowych klientów. Przy okazji architekci w rewolucyjny sposób zmienili podejście do wystaw sklepowych, które mają więcej wspólnego z wnętrzami Modern Tate, niż z typowymi ekspozycjami. Artyści zaprezentowali odmienne podejście do problemu. Niektórzy inspiracji szukali w atmosferze Regent Street, jednej z głównych londyńskich ulic. Inni skupili się na nawiązaniu do historii poszczególnych marek.

Wystawę dla sklepu Hobbs wykonała firma Donald Install Assosciates. Manekiny ubrane w najnowszą kolekcję stoją oparte o żółte elementy rusztowania. Projekt nawiązuje do faktu, że większość ulicy jest od pół roku remontowana i nie widać końca prac.

London Design Festival na Regent Street, wystawa dla sklepu Hobbs / Art Biznes

Inni projektanci skupili się przede wszystkim na samych markach. Al-Jawad Pike wykonał instalację dla perfumerii Penhaligons, która nawiązuje do historii perfum. Na metalowym stelażu znajdują się tradycyjne naczynia, a w nich składniki użyte w najnowszej kolekcji Penhaligons.

London Design Festival na Regent Street, instalacja dla perfumerii Penhaligons / Art Biznes

Squire and Partners wykonali dwa żyrandole imitujące mityczne złote runo, symbol amerykańskiej firmy krawieckiej Brooks Brothers. Złoty baran składa się z 360 miniatur zwierzęcia. Kształt i wygląd został zapożyczony z pierwowzoru loga firmy.

London Design Festival na Regent Street, instalacja dla firmy krawieckiej Brooks Brothers / Artbiznes

Instalacje można oglądać przez 3 tygodnie w trakcie dwóch festiwalów sztuki, London Fashion Week (12 – 16 września) i London Design Festival (13 – 21 września). Cześć z wystaw będzie użytych w innych sklepach m.in. we Francji i Włoszech.

Tematy:

Nieprawidłowy email