Wirtualny showroom Tommy'ego Hilfigera

Dotykowe ekrany, interaktywna aplikacja. Tommy Hilfiger już dawno wkroczył do cyfrowej rzeczywistości, a teraz rewolucjonizuje świat sprzedaży. W Amsterdamie ruszył właśnie pierwszy cyfrowy showroom marki. O co chodzi?

fot. materiały prasowe

Cyfrowy showroom jest zupełnie nowatorską interpretacją zakupu, głównie dzięki temu, iż oferuje klientom bardziej angażującą i jednolitą perspektywę dokonywania transakcji. Wszystkie informacje na temat danej kolekcji, marki oraz narzędzi zakupu zostały przedstawione na łatwo dostępnym ekranie dotykowym.

„Nasz cyfrowy showroom rewolucjonizuje proces kupna i sprzedaży nie tylko z perspektywy klientów indywidualnych, ale także wewnętrznych zespołów nadzorujących ten proces” - powiedział Daniel Grieder, Dyrektor Generalny marki Tommy Hilfiger. „Naszą pasją jest zapewnienie klientom możliwie najlepszej obsługi, jakości oraz doświadczeń związanych z marką. Nowa koncepcja zarówno przeobraża tradycyjną sprzedaż, jak i ustanawia nowe standardy współpracy pomiędzy reprezentantami branży modowej. Projekt ma za zadanie skupić się również na efektywności i znacznym usprawnieniu dotychczasowego procesu sprzedaży.

fot. materiały prasowe

„Nasz innowacyjny koncept jest zestawieniem rzemiosła i nowoczesności” - powiedział Tommy Hilfiger. „Podczas tworzenia tej platformy skupiliśmy się na odzwierciedleniu fundamentalnych wartości marki: przedsiębiorczości, inspiracji, zaskoczeniu, spójności oraz dostępności. Wierzymy, że ten koncept okaże się przyszłościową interpretacją sprzedaży i z niecierpliwością czekamy na współpracę z naszymi partnerami podczas wdrażania tego projektu w życie”, dodał Tommy Hilfiger.

fot. materiały prasowe

Centralnym elementem showroom’u jest interaktywny stół z panelem dotykowym, o wymiarach

0,5m x 1m, który obudowano lśniącą, drewnianą ramą. Stół ten połączony jest z wysoką na cztery metry siatką, rozpiętą na szerokość ścian, na której umieszczone zostały ekrany UHD 4K. Klienci mają możliwość przeglądu każdego produktu z kolekcji, mogą także dokonać zamówienia jakiegokolwiek produktu spośród wszystkich kategorii umieszczonych na ekranie. Istnieje także możliwość obejrzenia pełnych zestawów począwszy od nakrycia głowy, do obuwia, powiększenia do najdrobniejszych szczegółów, oraz kliknięcia na poszczególną część garderoby w celu uzyskania dalszych informacji, takich jak dostępne kolory i rozmiary.

Zarówno wybór produktu jak i dokonanie zamówienia bazuje na sprzedaży tradycyjnej, którą usprawniono poprzez zastosowanie technologii cyfrowej. Interaktywny interfejs pozwala dostosować stylizację, proces sprzedaży i dostawy do indywidualnych potrzeb klienta. Ponadto, poprzez wzbogacenie tradycyjnego procesu sprzedaży w informacje na temat producenta, cyfrowy showroom pozwala klientowi zapoznać się z marką w możliwie najbardziej szczegółowy sposób.

fot. materiały prasowe

Koncept jest także dowodem ciągłego rozwoju marki w kierunku proekologicznym - eliminuje potrzebę stosowania drukowanych formularzy, zmniejsza potrzebę wyprodukowania dużej ilości wzorów, co znacznie mniej szkodliwie wpływa na środowisko, zwłaszcza jeśli chodzi o konsekwencje związane z dostawą, pakowaniem i transportem międzynarodowym.

Uruchomienie wirtualnego showroomu nastąpiło 21 stycznia 2015 roku w Amsterdamie, w obecności kluczowych, międzynarodowych partnerów marki. Co więcej, firma zamierza wypromować swój projekt na rynkach na całym świecie.

Tematy:

Nieprawidłowy email