Viktor & Rolf rezygnują z ready to wear! I odchodzą z Paris Fashion Week

Viktor&Rolf zmieniają strategię działania swojego domu mody! Projektanci rezygnują z kolekcji ready to wear i chcą skupić się tylko na haute couture. Mogą sobie na to pozwolić, bo ich perfumy sprzedają się doskonale.

fot. East News

Jean Paul Gaultier już pół roku temu [url= http://vumag.pl/newsy/jean-paul-gaultier-likwiduje-kolekcje-pret-a-porter-skupi-sie-na-perfumach-i-haute-couture,63783.html ]zrezygnował z projektowania kolekcji pret-a-porter. Uznał, że pora skupić się tylko na tworzeniu kolekcji haute couture i sprzedaży perfum. Teraz w jego ślady poszedł duet Viktor&Rolf. Panowie oznajmili, że nie będą już prezentować nowych kolekcji na paryskim tygodniu mody ready to wear. Ostatnią kolekcję tego typu, na jesień 2015, zaprezentują poza programem Paris Fashion Week. Później cała twórcza energia idzie w projektowanie mody – sztuki i prezentowanie jej podczas pokazów haute couture. Jakby nie patrzeć, to spełnienie marzeń każdego projektanta. Można myśleć tylko w kategoriach artystycznego spełnienia i inspiracji. Nie trzeba martwić się sprzedażą, zapotrzebowaniem rynku, funkcjonalnością. „Jesteśmy przekonani, że powinniśmy skupić się na naszych artystycznych korzeniach,” powiedzieli Viktor Horsting i Rolf Snoeren we wspólnym oświadczeniu. „Zawsze używaliśmy mody w celu komunikowania, była naszym głównym środkiem artystycznego wyrazu. Ready-to-wear, wraz ze swoim szybkim tempem i licznymi terminami oraz ostrą konkurencją zaczęło nas kreatywnie ograniczać. Rezygnując z tego odzyskujemy czas i wolność,” dodali. Podobnego zdania jest Renzo Rosso, prezes OTB Group, właściciela marki (Viktor&Rolf zostali wykupieni przez firmę Rosso w 2008 roku). „To strategiczna decyzja dla marki, którą chcemy pozycjonować na najwyższej półce luksusu w modzie,” wyjaśnił.

fot. East News

Firma nadal będzie zarabiać spore pieniądze dzięki rozbudowanej linii perfum. Bestsellerem marki jest kultowy już Flowerbomb, który kochają kobiety na całym świecie. Połączenie marketingowego i finansowego samograja jakim są zapachy i kreatywnego geniuszu objawiającego się w kreacjach haute couture może być nowym sposobem na rozwój najbardziej luksusowych marek.

Tematy:

Nieprawidłowy email