Tamara Mellon twierdzi, że Jimmy Choo nigdy nie zaprojektował butów

Wspólniczka i współzałożycielka firmy Jimmy Choo wystosowuje mocne oskarżenia w stosunku do swojego byłego biznesowego partnera. Tamara Mellon twierdzi, że Jimmy Choo nigdy nie zaprojektował ani jednej pary butów.

Getty Images

Pochodzący z Malezji kreator obuwia – Jimmy Choo wraz z redaktorką Vogue’a, specjalizującą się w akcesoriach – Tamarą Mellon stworzyli wspólną markę w 1996 roku. Układ był prosty – Tamara miała zająć się stroną biznesową, a Jimmy Choo miał być odpowiedzialny za projektowanie kolekcji i tworzenie butów, o jakich marzą kobiety. Współpraca jednak nie układała się tak dobrze, jak zakładano. Według Tamary Mellon, Jimmy Choo nie przyłożył palca do zaprojektowania nawet jednej pary butów.

-[Nie zaprojektował] ani jednej pary. Przez tyle lat nie otrzymałam od niego ani jednego szkicu. Po pewnym czasie zorientowałam się, że on ma predyspozycje do robienia butów, a nie ich projektowania. W końcu jest szewcem – powiedziała Tamara Mellon w amerykańskim programie śniadaniowym Today.

Jimmy Choo sprzedał 50% swoich udziałów w 2001 roku, pozostawiając firmie prawo do wykorzystania jego nazwiska. Zastrzegł sobie natomiast, że samodzielnie może sprzedawać produkty pod nazwą Jimmy Choo Couture, która obsługuje wyłącznie indywidualne zamówienia.

Wątek nazwiska malezyjskiego szewca zdaje się być kluczowy w całej sprawie – Mellon przyzwalając na pominięcie własnego nazwiska w nazwie marki nie przewidziała, że splendor spłynie wyłącznie na Jimmy’ego. Podczas, gdy główny zainteresowany opuścił markę w 2001 roku, Tamara przez następnych 10 lat walczyła o jej sukces. I to skutecznie – to za jej kadencji firma stała się jedną z najpopularniejszych producentów luksusowego, damskiego obuwia.

Dawne niesnaski chyba jednak były silniejsze od wypracowanej pozycji marki Jimmy Choo. Ze względu na nowego inwestora, który stawiał coraz wyższe wymagania, Tamara Mellon została zmuszona do opuszczenia własnej firmy w 2011 roku, skupiając się na tworzeniu nowej marki, która ma zadebiutować w przyszłym miesiącu. W międzyczasie dziennikarka wydała także książkę opisującą proces tworzenia marki Jimmy Choo.

Getty Images
Getty Images
Getty Images

Tematy:

Nieprawidłowy email