Relacja z How to catWALK

How to Cat Walk

Fashion Management Club działający przy Szkole Głównej Handlowej nie daje o sobie zapomnieć. Po wakacyjnej przerwie wraca z dobrze znanym fanom organizacji cyklem „Fashion Is My Passion”. W środę 27 listopada odbyło się pierwsze w nowym roku akademickim spotkanie, na którym poruszany był temat organizacji pokazów mody.

Gośćmi wydarzenia „How to catWALK- tajniki organizacji pokazów mody” były osoby, które posiadają doświadczenie zarówno w organizacji takiego przedsięwzięcia, jak i aktywnie w nim uczestniczą: Michał Marciniak – założyciel firmy Black Tie, Monika ‘Jac’ Jagaciak – polska top modelka, Marcin Różyc – dziennikarz mody oraz Zuza Romuk- Wodorecka – bookera z agencji D’Vision. Zadane pytania poruszały kwestie techniczne, organizacyjne oraz artystyczne. Goście podzielili się ze słuchaczami spostrzeżeniami dotyczącymi sytuacji pokazów mody w Polsce i porównali je do zagranicznych standardów. Zagadnienia dotyczyły m.in. przygotowań do wydarzenia, planowanego budżetu oraz promocji.

How to catWalk



Dziennikarz oraz krytyk mody – Marcin Różyc zwrócił uwagę na fakt, iż rynek mody w Polsce jest młodym, ciągle rozwijającym się tworem. Z tej przyczyny nie ma potrzeby ani możliwości tworzenia w Warszawie Fashion Week’u na miarę paryskiego czy londyńskiego. Polskie pokazy mody organizowane są głównie ze względów PR- owych oraz marketingowych. Działanie to można wytłumaczyć dużymi kosztami wydarzenia, a małym budżetem projektantów. Nie dziwi więc wypowiedź dziennikarza, iż w modzie coraz mniej jest mody. Strategie marketingowe często przyćmiewają artystyczne walory pokazu. Różyc wyróżnił projektantów, którzy starają się podążać niezależną, indywidualną ścieżką. Do grona wspomnianych osób należą: Ania Kuczyńska, Robert Kupisz oraz Gosia Baczyńska.

How to catWalk



O swoim doświadczeniu w organizacji pokazów mody opowiedział Michał Marciniak. Przygotowania najczęściej zaczynają się na 2-3 miesiące przed wydarzeniem, ale w tej dynamicznej pracy plany często ulegają zmianie w ostatniej chwili. Założyciel firmy Black Tie, organizującej tego typu imprezy zgodził się z pozostałymi gośćmi odnośnie zasłony blichtru rozpościerającej się nad tematem pokazu mody. O sukcesie danej kolekcji często decydują znani przyjaciele projektanta – aktorzy, celebryci – którzy swoją obecnością promują markę. Stanowi to różnicę w porównaniu z zagranicą, gdzie o prestiżu pokazu świadczą pochlebne relacje redaktorów mody. Sytuacja ta nie powinna ulec zmianie w najbliższym czasie z przyczyny skuteczności działania tego mechanizmu promocji.

Ku radości wszystkich pasjonatów mody Monika ‘Jac’ Jagaciak podzieliła się wrażeniami z udziału w pokazie Victoria’s Secret. Modelka przedstawiła także swój punkt widzenia dotyczący przywiązania projektanta do modelki podczas kampanii reklamowej. W obecnych czasach, w których moda dynamicznie się rozwija i staje się ważnym elementem życia społecznego prestiż oraz kult modelek zanika. Tendencja ta staje w opozycji do lat 90. kiedy to projektanci ściśle współpracowali z modelkami, które były muzami, a zarazem twarzami marki. Można tu przytoczyć takie nazwiska jak Cindy Crawford i Kate Moss – dziś uznawane za ikony świata mody.

Do zadań bookerki w agencji należy dobór modelek zgodnie z koncepcją i charakterem pokazu. Odpowiednie wymagania determinują typ urody dziewczyn. Zuza Romuk – Wodorecka jest odpowiedzialna za udaną współpracę modelki z projektantem.Dba o kondycję fizyczną dziewczyn,a także korzystne warunki pracy. Sytuacją, którą chciałaby uniknąć jest spóźnienie się top modelki na przymiary lub odwołanie jej udziału w ostatniej chwili.

W końcowej fazie spotkania goście zostali poproszeni o podzielenie się tajemnicą początku swojej kariery w branży fashion oraz udzielenie rad młodym ludziom pragnącym iść tą ścieżką zawodową. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż polski rynek mody jest dynamiczny, ciągle się rozwija. Nieznana jej przyszłość oraz kierunek tworzą zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu marketingu oraz brandingu. Marciniak wspomniał o istotności nawiązywanych kontaktów. Jednak najważniejszym aspektem decydującym o sukcesie jest determinacja. Jeśli jesteśmy świadomi swojego celu to jedyną przeszkodę do jego osiągnięcia stanowimy my sami. Przy odrobinie szczęścia wszystko powinno być pójść gładko.

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Komentuj...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się