Ranking marek globalnych

Co roku Millward Brown upublicznia ranking najbardziej wartościowych marek globalnych. W edycji BrandZ Most Valuable Global Brands 2013 znalazło się kilka film z branży mody.

Zdjęcia vuMag BlueServices

Pierwsze miejsce w rankingu przypadło technologicznemu potentatowi – Apple, po piętach depcze mu Google, natomiast podium zamyka IBM.

Pierwszą marką luksusową, która zajęła najwyższe miejsce w rankingu, jest Louis Vuitton. Dom mody zajął 29. miejsce. Jego wartość wyceniono na 22.719 miliardów dolarów. Niestety Louis Vuitton zanotowało 12% spadek wartości w porównaniu z rokiem 2012.

Miejsce 35. w rankingu zajmuje ZARA. Wartość marki sięga 20.167 mld dolarów. ZARA odnotowała spektakularny wzrost wartości na poziomie 60% w porównaniu z rokiem 2012.

Gucci zajęło miejsce 68. Firma może uznać rok 2012 za udany, ponieważ wartość marki wzrosła w ciągu roku o 48% do 12.735 mld dolarów.

Tuż za Guccim, na miejscu 69. znlazł się kolejny gigant na rynku fast fashion – H&M. Wartość marki wyceniono na 12.732 mld dolarów. Jej wartość spadła w ciągu roku o 6%. Warto zauważyć dużą rozbieżność wartościową między ZARĄ a H&M. W tym wypadku ZARA wygrywa pojedynek.

W tym roku na liście najbardziej wartościowych marek debiutuje Prada. Włoski dom mody pojawił się w rankingu na miejscu 95. z wartością 9.454 mld dolarów, uzyskaną dzięki 64% wzrostowi w porównaniu z rokiem 2012.

Tematy:

Nieprawidłowy email