Peter Dundas jak Maciek Zień: kolekcja mozaik Pucci dla Bisazza

Dwie legendarne włoskie marki: Pucci i Bisazza postanowiły podbić amerykański rynek wnętrzarski. Podczas tegorocznej imprezy Art Basel w Miami zaprezentowana została kolekcja mozaik Bisazza ozdobionych legendarnymi printami Pucci. W Polsce taką współpracę kilka lat temu podjęli: Maciej Zień i Opoczno. Projektant regularnie tworzy kolekcje płytek dla polskiego producenta.

Prezentacja ceramiki Pucci X Bisazza w Miami / fot. Getty Images

Światy mody i designu nieustannie się przenikają. Roberto Cavalli ma całą kolekcję artykułów wnętrzarskich, od ceramiki przez tekstylia na stylowych dodatkach kończąc. Kolekcje Home od Ralpha Laurena czy Tommy'ego Hillfigera od lat świetnie się sprzedają. Nawet ogromne sieciówki modowe, takie jak Zara czy H&M mają osobne dywizje poświęcone wystrojowi wnętrz. Nic więc dziwnego, że kolejna luksusowa marka postanowiła z wybiegu wkroczyć do naszych domów.

Prezentacja ceramiki Pucci X Bisazza w Miami / fot. Getty Images

Kolekcja mozaik Bisazza wears Pucci powstała dzięki współpracy dwóch luksusowych włoskich firm. Bisazza to producent szklanych mozaik. Emilio Pucci chyba nie wymaga przedstawienia. Podczas tegorocznej edycji Art Basel w Miami kolekcja prześlicznych szklanych kafli została wprowadzona na amerykański rynek. Wykorzystano w niej najsłynniejsze printy stworzone przez Emilio Pucci jeszcze w latach sześćdziesiątych (jak Onde (1969), Collane (1971), Fontana (1968) czy Vivara (1976). ) oraz sporo najnowszych propozycji z ostatnich lat, które są dziełem Petera Dundasa.

Prezentacja ceramiki Pucci X Bisazza w Miami / fot. Getty Images
Prezentacja ceramiki Pucci X Bisazza w Miami / fot. Getty Images

Dyrektor kreatywny marki był oczywiście obecny na amerykańskiej prezentacji mozaik. „Uważam, że wyglądają świetnie,” powiedział podczas imprezy w butiku w Miami Design District. Zaproszeni goście ze świata mody i architektury mieli okazję podziwiać nową kolekcję (która dla europejskich klientów jest dostępna już od wiosny 2014), oglądać archiwalne kreacje Pucci i przeglądać liczne albumy poświęcone włoskiej marce. Sam Dundas, który często zagląda do przepastnego archiwum florenckiego domu mody był zaskoczony, jak wiele projektów Emilio Pucci jest monochromatycznych. „Byłem zdumiony gdy odkryłem jak wiele jego pomysłów jest w czerni i bieli. Zrobił całą biało- czarną kolekcję!,” przyznał Dundas. Norweski kreator nie stroni od kolorów. Jego projekty są żywe, seksowne, niesamowicie barwne. Ostatnia kolekcja to efekt fascynacji hipisami, jednak jak przyznaje, powoli wraca do miejskiego stylu życia. „Propozycje Pucci na jesień/ zimę 2015 będą nieco bardziej nowoczesne, stanowcze,” dodaje.

Prezentacja ceramiki Pucci X Bisazza w Miami / fot. Getty Images
Prezentacja ceramiki Pucci X Bisazza w Miami / fot. Getty Images

W oczekiwaniu na lutowy pokaz marki nie pozostaje nam nic innego jak podziwiać zjawiskowe mozaiki i marzyć o przestronnych wnętrzach, w których genialnie by się prezentowały.

Tematy:

Nieprawidłowy email