Nowa dyrektor kreatywna TOD'S

Dopiero po roku, włoska marka luksusowa Tod’s, znalazła zastępstwo byłego dyrektora kreatywnego Dereka Lama. Nową projektantką kolekcji ready-to-wear została Alessandra Facchinetti.

Getty Images/Flash Press Media

Tod’s to luksusowa marka znana przede wszystkim z ikonicznych już mokasynów z gumowymi wypustkami na podeszwie. Włoska marka obuwnicza powstała na początku XX wieku, ale to dopiero drugie pokolenie rodziny Della Valle stworzyło z niej międzynarodową firmę globalną. Linia ready-to-wear została wprowadzona w roku 2006. Do 2012 roku dyrektorem kreatywnej linii ready-to-wear był Derek Lam. Zrezygnował ze stanowiska prawie rok temu.

Getty Images/Flash Press Media

Męska kolekcja mokasynów Tod's.

Alessandra Facchinetti została nazwana nową dyrektor kreatywną kolekcji ready-to-wear. Wcześniej projektowała dla takich marek jak Gucci, Valentino i Uniqueness. Swoją nową rolę zacznie pełnić już w przyszłym miesiącu, a jej pokaz jej pierwszej kolekcji na Wiosnę Lato 2014 odbędzie się we wrześniu podczas Milan Fashion Week.

Getty Images/Flash Press Media

Oprócz mokasynów, marka projektuje również inne kultowe rodzaje obuwia dla kobiet.

- Alessandra Facchinetti to bardzo utalentowana kobieta. Jej pasja do detalu oraz poświęcenie dla researchu materiałów czynią ją idealną projektantką dla marki Tod’s, która zawsze była bardzo przywiązana do jakości Made in Italy – powiedział prezydent marki Diego Della Valle.

Getty Images/Flash Press Media

Alessandra Facchinetti - nowa dyrektor kreatywna marki.

- Jako włoska projektantka, czuję się bardzo zaszczycona podejmując tak ważną rolę dla firmy, która pomaga w utrzymaniu prestiżu Made in Italy na całym świecie – skomentowała nowa dyrektor kreatywna marki.

Projektantka opuszcza markę Uniqueness, którą w 2011 roku stworzyła we współpracy z włoską marką Pinko po tym jak w 2008 roku została zwolniona ze stanowiska dyrektora kreatywnego Valentino. Powodem zwolnienia był fakt, że jej projekty drastycznie odchodziły od spuścizny domu mody Valentino. Miejmy nadzieje, że projektantka nie będzie aż tak drastycznie eksperymentować z estetyką marki Tod’s.

Tematy:

Nieprawidłowy email