Muzułmańska modelka w hidżabie w reklamie H&M

Świat mody to wbrew pozorom nie tylko “fatałaszki” i pokazy mody. To również miejsce, które stara się zabierać głos w ważnych sprawach i reagować na międzynarodowe zmiany społeczne.

Foto: Materiały prasowe

Dowodem na to może być chociażby ostatnia kampania reklamowa H&M. Słynna szwedzka sieciówka zdecydowała się zaangażować do współpracy muzułmańską modelkę Marię Hidrissi. To Marokanka obecnie mieszkająca w Londynie.

Na zdjęciach reklamowych modelka pojawia się w charakterystycznym dla muzułmanek nakryciu głowy – hidżabie. Oprócz wspomnianej chusty stylizacja modelki niewiele odbiega od tych, które wybierają i wybierać będą jesienią kobiety na całym świecie.

Znaleźć tu można najgorętsze trendy sezonu: pudrowy płaszczyk oversize, szerokie spodnie typu palazzo czy białe sztyblety. Jest casualowo i elegancko, a muzułmańska chusta idealnie komponuje się z pozostałymi elementami garderoby.

Zaproponowanie współpracy muzułmańskiej modelce to marketingowy strzał w dziesiątkę. Już kilka dni po opublikowaniu zdjęcia w internecie na profilach socjalowych marki H&M pojawiło się mnóstwo pozytywnych komentarzy. Wszyscy są zachwyceni decyzją szwedzkiej marki, która znów wyprzedziła konkurencję.

Przypomnijmy, że w Stanach Zjednoczonych w sądach toczy się co najmniej kilka procesów o dyskryminację na tle religijnym. Stroną oskarżającą są często muzułmańskie kobiety, którym zabroniono nosić hidżab w miejscu pracy.

Warto dodać, że według raportu Thomson Reuters, w 2013 roku muzułmanie wydali ponad 266 miliardów dolarów na odzież i dodatki. Ich zdaniem wydatki te w ciągu najbliższych lat znacznie się zwiększą i w 2019 roku osiągną wysokość 484 miliardów dolarów.

Nieprawidłowy email