Modelka na wózku w świetnej reklamie Diesel

Jillian Mercado jest blogerką i stylistką. Jeździ na wózku i od niedawna jest twarzą wiosennej kampanii Diesel.

Kampania Diesel

W ubiegłym roku Nicola Formichetti objął stanowisko dyrektora artystycznego marki Diesel. I od razu zaczął robić rewolucję. Zamiast klasycznie pięknych modelek postanowił zatrudnić współczesnych rebeliantów, bohaterów i fajnych ludzi do promocji marki. Najnowsza fajna dziewczyna w kolekcji projektanta to Jillian Mercado: 26-letnia blogerka i stylistka z Nowego Jorku. Mercado promuje wiosenną kampanię marki. Co w tym takiego niezwykłego? Jillian choruje na zanik mięśni i porusza się na wózku. Więc i na zdjęciach dla Diesla została sfotografowana ze swoim niezbędnym „akcesorium”.

Ale to wcale nie wózek przyciąga moją uwagę na tych zdjęciach, tylko nieziemskie oczy blogerki i usta w kolorze neonowej czerwieni — marzę o takich! Stylizacja w jakiej ją oglądamy jest bardzo w stylu marki: dżinsowa koszula, skórzane spodnie, włosy w nieładzie. Miejska buntowniczka, wypisz wymaluj.

Jillian Mercado / Facebook

Jak Jillian trafiła do kampanii? W rozmowie z dziennikarką amerykańskiego ELLE odpowiedziała:

— Moi znajomi zobaczyli informację, że Diesel organizuje konkurs dla ludzi, którzy chcą wystąpić w ich reklamach. Trzeba było przesłać zdjęcia i wypełniony kwestionariusz osobowościowy. Wprawdzie miałam już okazję pracować z Nicola, ale w ogóle nie myślałam o zgłaszaniu się. Myślałam, że nie ma takiej opcji, żeby mnie wybrali. Mimo to, zgłosiłam się. Pamiętam, że w kwestionariuszu pytano „Dlaczego chcesz wziąć udział w tej kampanii?” Odpowiedziałam: „Bo chcę zmienić świat.” Może to mieć jakiś związek z faktem, że mnie wybrali.

Jillian Mercado / Facebook

Jillian chyba nie do końca zdawała sobie sprawę, że kampania zostanie pokazana w mediach, trafi do najważniejszych magazynów o modzie. Gdy zobaczyła swoje zdjęcia na Instagramie Diesela, nie posiadała się ze zdumienia. Na fotografiach autorstwa Inez van Lamsweerde i Vinoodha Matadina znalazło się aż 23 bohaterów, ale jak mówił Nicola Formichetti, Jillian była jego faworytką.

Jillian Mercado / Facebook

— Przemieszczanie się z punktu A do punktu B nie jest dla niej łatwe, ale ona niczego się nie boi i jest dla mnie niesamowitą inspiracją. Nie musisz być konwencjonalną modelką, by reprezentować markę — dodał w projektant w rozmowie z WWD.

Więcej zdjęć z kampanii na następnej stronie!

Wszyscy dziennikarze, którzy mieli okazję rozmawiać z Mercado zgodnie podkreślają, że jej optymizm i pozytywne nastawienie do życia są zaraźliwe. Młoda stylistka codziennie musi zmagać się z nowojorskim transportem publicznym, który nie jest w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nie ma więc mowy o spontanicznych wyprawach gdziekolwiek. Wszystko musi być skrzętnie zaplanowane. Ale to nie powstrzymuje ją przed podejmowaniem nowych wyzwań. Jako studentka pracowała dla magazynu Allure i Veranda. Odbyła też staż jako asystentka fotografa, Patricka McMullana. Ale jej największym osiągnięciem jest stylizowanie sesji dla Vogue. Ale kto wie, może śliczna dziewczyna będzie częściej pojawiać się po drugiej stronie obiektywu? W powierzchownym i dość próżnym świecie mody byłaby to miła odmiana po perfekcyjnych modelkach, które wprawdzie sprzedają marzenia ale przy okazji wpędzają miliony kobiet w kompleksy.

Kampania Diesel
Kampania Diesel
Kampania Diesel

A wy co sądzicie o kampaniach reklamowych z niekonwencjonalnymi modelami i modelkami?

Tematy:

Nieprawidłowy email