Luksusowe marki butów powstają nad Atlantykiem

Armani, Versace, Hugo Boss, Dolce & Gabbana - Portugalia stała się synonimem nie tylko wina i słonecznych wakacji, ale również luksusowego obuwia. Coraz więcej światowej klasy marek wybiera ten kraj na miejsce wyrobu swoich produktów.

Zdjęcia vuMag BlueServices

Jak grzyby po deszczu powstają też w głównych portugalskich miastach sklepy z luksusową ofertą obuwniczą. Prym wiedzie Lizbona, gdzie od najbogatszej ulicy Avenida da Liberdade po dzielnice stołecznej starówki Baixę i Chiado działają sklepy z ofertą czołowych marek świata.

Portugalia jak magnes przyciąga również producentów ekskluzywnego obuwia do uruchamiania fabryk lub do współpracy z rodzimymi zakładami. W ostatnich miesiącach linie produkcyjne otworzyły m.in. takie marki jak Armani, Versace, Hugo Boss, a także Dolce & Gabbana.

W tym iberyjskim kraju od kilku lat wytwarza obuwie również Kenzo, Guess, Lenvin, Gucci, Gant, Maruti oraz Paul Smith. Nie brakuje także rodzimych firm produkujących na zamówienie dużych graczy. Przykładem może być największa portugalska grupa obuwnicza Kyaia, od ponad 15 lat współpracująca z marką Camel.

Zdaniem lizbońskiego stylisty Miguela Vieiry, popularność Portugalii, jako "obuwniczego kierunku" wynika z kilku czynników. "Po pierwsze, nasz kraj od kilku dekad ma wyrobioną poza granicami markę u koneserów butów, a także w ogóle w świecie mody. Postrzegają oni Portugalię, jako miejsce, gdzie powstają wysokiej, jakości towary. Widoczny powrót luksusowych marek wytłumaczyć też można rosnącymi kosztami pracy na rynkach azjatyckich" - wyjaśnia Vieira.

Podobnego zdania jest Andre Fernandes ze spółki Evereste, współpracującej z kilkoma światowymi markami obuwia. "Zagraniczni inwestorzy wiedzą, że mogą na nas liczyć i że portugalskie zakłady są w stanie szybko sprostać zamówieniom, realizowanym na długo przed nadejściem nowego sezonu" - dodaje reprezentant firmy produkującej buty marki Chibs.

Dzięki współpracy ze światowej klasy firmami Portugalczycy sami próbują umiędzynarodawiać swoje nowe marki obuwnicze. Podczas tegorocznych targów w Mediolanie zaprezentowali oni m.in. Friendlyfire oraz Lemon Jelly.

Tematy:

Nieprawidłowy email