Louis Vuitton jeszcze droższy

Ekskluzywna marka znana z charakterystycznego logo, podwyższyła ceny swoich produktów. Różnicę odczują amatorki bestsellerów Louis Vuitton– ich cena wzrosła nawet o 12%.

Louis Vuitton

Najlepsze poranki z VU - [url=https://www.facebook.com/pages/VU-MAG/383093101772373?ref=ts&fref=ts]Dołącz do nas na Facebooku!

Najpiękniejsze zdjęcia rodziny królewskiej- Lady Diana, Kate i William czy młody Edward

Do najlepiej sprzedających się produktów Louis Vuitton należą kultowe, płócienne torby z monogramem marki. Ich ceny zaczynały się od około 2 tysięcy złotych. Teraz podstawowe wersje popularnych modeli (np. Speedy) kosztują prawie 2,5 tys. zł.

Zdjęcia vuMag BlueServices

Według analityków HSBC, to właśnie nieskórzane produkty są najbardziej dochodowe dla marki. Pieniądze zarobione na sprzedaży tych akcesoriów stanowią równowartość dwóch trzecich całkowitego dochodu marki.

Wzrost cen wykryli analitycy HSBC, którzy już na początku roku zauważyli o 10% większe ceny na metkach LV. Wówczas tłumaczono, że wynikają one z różnic w kursach walut poszczególnych krajów. Jednak od tej pory ceny produktów LV wciąż rosną – przez ostatnie kilka miesięcy na terenie Unii Europejskiej ceny wzrosły o 10%, w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych – trochę ponad 10%.

Zdjęcia vuMag BlueServices

Najbardziej popularne produkty Louis Vuitton podrożały także na rynkach azjatyckich – w Chinach, Hong-Kongu, Singapurze, czy Tajwanie. Największy wzrost cen odnotowano jednak w Japonii – w lutym tego roku torby LV były droższe o 12% w stosunku do ich wcześniejszych cen rynkowcyh.

Analitycy finansowi są jednak spokojni o przyszłość Louis Vuitton. Tłumaczą, że klienci ekskluzywnych marek nie rezygnują z zakupów przez tak „niewielkie” podwyżki cen, ponieważ zazwyczaj nawet nie patrzą na metki.

Bulls Press/ Getty Images

Przypominamy, że pierwszy w Polsce butik Louis Vuitton będzie otwarty już w czerwcu.

Tematy:

Nieprawidłowy email