Koniec afery koszulkowej – Rihanna wygrywa z Topshop

To już koniec trwającego ponad rok sporu między Rihanną a Topshop. Po wniesionej ostatnio apelacji sieciówki ostatecznie sprawę wygrywa wokalistka.

BullsPress

W maju 2013 roku Rihanna złożyła pozew do sądu przeciwko brytyjskiej sieciówce Topshop. Poszło o t-shirty z wizerunkiem wokalistki, które Topshop produkował i sprzedawał bez jej wiedzy. Wokalistka oskarżyła sklep o naruszenie jej wizerunku, sugerując klientom sklepu, jej fanom i potencjonalnym reklamodawcom, że swoją twarzą i nazwiskiem firmuje kolekcję sklepu (co było niezgodnie z prawdą). Sprawa toczyła się przez ponad rok i na każdym jej etapie sąd przyznawał rację Rihannie.

To jednak nie zniechęciło prawników Topshop do wykorzystania wszystkich możliwych instancji, by zmienić decyzję sądu. Brytyjskie prawo nie reguluje jednoznacznie ochrony wizerunku osób publicznych, co chciano wykorzystać w linii obrony. Ostatnia apelacja została złożona w listopadzie 2014 roku i w tym tygodniu ostatecznie rozstrzygnięto sprawę na korzyść Rihanny.

Co ciekawe na swoją obronę prawnicy Topshop użyli argumentu, jakoby wcześniej wykorzystywali wizerunek takich gwiazd, jak Elvis Presley, Jimi Hendrix czy Prince i nie widzą powodu, dla którego nie mogliby drukować twarzy Rihanny na swoich produktach. Na szczęście sąd uznał, że nikt poza Rihanną nie ma prawa decydować o jej wizerunku. To precedensowa sprawa w brytyjskim prawie, która może uzdrowić kwestie prawa autorskiego na Wyspach.

BullsPress
BullsPress

Tematy:

Nieprawidłowy email