Instagramowa kampania Marca Jacobsa

Casting przez Internet? Czemu nie! Firma Marc Jacobs właśnie w ten sposób wybrała swoje nowe twarze kampanii na sezon jesień - zima 2014/2015.

Marc Jacobs

Zazwyczaj castingi do kampanii reklamowych toczone są zza zamkniętymi drzwiami. Informacje na ich temat dostają tylko najlepsze agencje modelek. Jednak nic straconego! Okazuje się, że zwykli ludzie również mogą mieć szanse na spróbowanie swoich sił w takim castingu. Przykładem na to jest najnowsza kampania linii Marc by Marc Jacobs, w której to nie długonogie modelki są głównymi bohaterkami reklamy, a osoby wybrane za pomocą portalu społecznościowego.

Za casting odpowiedzialne są Katie Hillier i Luella Bartley - nowe dyrektorki kreatywne marki Marc by Marc Jacobs. Jedyne co trzeba było zrobić to zamieścić swoje zdjęcie na Instagramie lub Twitterze i podpisać je odpowiednim hashtagiem. Do konkursu zgłosiło się około 70.000 ludzi z całego świata, z czego wybrano 9 szczęściarzy. Pochodzą oni m.in. z Australii, Słowenii, Korei Południowej, Szwecji i Urugwaju. Jak sami twierdzą była to najlepsza rzecz jaka ich kiedykolwiek spotkała.

- Byłem bardzo nieśmiały przez całe swoje życie, a to dodało mi pewności siebie- mówi Martin, jeden z uczestników kampanii reklamowej.

To bardzo miła zmiana w świecie mody. Zwłaszcza, że najnowsza kolekcja Marc by Marc Jacobs nie należy do najłatwiejszych w noszeniu. Na szczęście tym razem mamy okazje zobaczyć, jak ubrania wyglądają na zwykłych ludziach, a nie perfekcyjnych ciałach modelek. Inspiracją kolekcji była m.in. gra na Playstation Street Fighter oraz japoński styl Harajuku. Ubrania uosabiają bardziej zbuntowany i agresywny look, który rewelacyjnie komponuje się z oryginalną urodą świeżo upieczonych modeli.

Jeśli patrząc na te zdjęcia myślisz sobie, że Ty również sprawdziłabyś się w roli modelki, to mamy dla ciebie dobrą wiadomość. Przypominamy, że podobną drogą swojej nowej modelki poszukuje Karl Lagerfeld. Dziewczyna, która zwycięży, weźmie udział w pokazie Chanel i Fendi oraz sesji zdjęciowej dla czasopisma V Magazine.

Portale społecznościowe już dawno przestały służyć tylko i wyłącznie komunikacji między znajomymi. Jak widać za ich pomocą można przeprowadzić nawet casting i współpracować z najlepszymi markami na świecie. Czy to oznacza nową rewolucję w przemyśle modowym? Mamy nadzieje, że również inne domy mody skorzystają z tego pomysłu. A może nawet jakiś Polski projektant pokusi się o znalezienie swojej nowej modelki przez portal społecznościowy.

Marc Jacobs
Marc Jacobs
Marc Jacobs
Marc Jacobs
Marc Jacobs
Marc Jacobs

Tematy:

Nieprawidłowy email