Ikony polskiej mody lat 90. na wybiegu Łukasza Jemioła

Bogna Sworowska, Małgosia Brochocka, Agnieszka Martyna, Lidia Popiel, Katarzyna Butowtt i Paulina Smaszcz-Kurzajewska – to gwiazdy, które pojawiły się na pokazie Łukasza Jemioła. Jednak nie zasiadły one w pierwszym rzędzie. Polski projektant przygotował swoim gościom nie lada gratkę. Sześć legendarnych modelek lat 90. pojawiło się na wybiegu, prezentując ubrania z najnowszej kolekcji Łukasza Jemioła. Tego w polskiej modzie jeszcze nie było!

mwmedia

POWRÓT W WIELKIM STYLU!

- Właśnie pijemy szampana z tej okazji – powiedziała Oli Nagel kilka godzin przed pokazem Bogna Sworowska. – To wspaniałe uczucie, bo znów jesteśmy razem, w jednej drużynie!

Poszczególne modelki pojawiały się już na pokazach mody, ale nigdy wszystkie razem, nigdy nie na takiej scenie!

– To dla nas zabawa, ale też ogromny stres – przyznała Bogna Sworowska. – Jeśli ktoś, tak jak ja, ma dużą przerwę w chodzeniu po wybiegu, trudno nie mieć tremy. Co innego sesja zdjęciowa, z tym nie mam żadnego problemu. Jednak wybieg to zupełnie inna bajka. Tym bardziej, że jest to pokaz zorganizowany w Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Obawiam, że obcas utknie między deskami sceny!

EAST NEWS

Trzymaliśmy za nie kciuki. Wszystko poszło doskonale, choć obaw było sporo!

– Stres może nie, ale podniecenie – przyznaje Małgorzata Brochocka w rozmowie z Olą Nagel. – Dodatkowym bodźcem były dla nas te młode dziewczyny, które pojawią się obok nas na wybiegu. To dodatkowy impuls, aby dać z siebie wszystko!

- To przede wszystkim wielka radość i spory stres! – zdradza Karolinie Wierzbińskiej Lidia Popiel. - Jak przystało na kobiety, jesteśmy najbardziej krytyczne względem siebie i najbardziej zwracamy uwagę na własne niedoskonałości i niedociągnięcia. Przejście po wybiegu, wzięcie udziału w tym spektaklu to spora odpowiedzialność. Bardzo się cieszę, że mogłyśmy się wszystkie spotkać ponownie i spędzić świetnie razem czas.

- O pomyśle Łukasza Jemioła dowiedziałam się zaledwie kilka dni przed pokazem – wspomina Paulina Smaszcz-Kurzajewska w rozmowie z Olą Kisiel. - Oczywiście od razu się zgodziłam, bo jak często 42-letnia kobieta ma szansę zaprezentować się na wybiegu jednego z najlepszych polskich projektantów? Jasne, że miałam tremę i czułam się jak najgrubszy klops mielony. W końcu w porównaniu z nastoletnimi modelkami moje ciało jest zupełnie inne. Zwłaszcza, że ja zawsze wolałam być wysportowana i fit niż chuda. Gdy Łukasz i Agnieszka Ścibior, która stylizuje pokaz, spotkali się ze mną w niedzielę powiedziałam im: „Nie schudnę do jutra 10 kilo, nie będę wyglądać jak Anja Rubik, ale obiecuję, że zaprezentuję to co mam najlepsze, że pokażę swojego ducha i energię.”

EAST NEWS

- Zdecydowałam się na udział w tym pokazie mody, bo osobiście bardzo lubię Łukasza, uważam, że robi też fajną modę. To trochę przewrotne z mojej strony, bo ja się wycofałam z regularnych pokazów i świata mody – mówi Karolinie Wierzbińskiej Katarzyna Butowtt.

– Jak ja mogłam się nie zgodzić, skoro na scenie miały pojawić się wszystkie moje koleżanki z Mody Polskiej? – podsumowuje Małgorzata Brochocka. – Moje przyjaciółki z czasów cudownej młodości, najpiękniejszego okresu w moim życiu!

DOŚWIADCZENIE KONTRA MŁODOŚĆ

Powrót po latach na wybieg to z pewnością spore wyzwanie. Tym większe i bardziej znaczące, że chcąc nie chcąc modelki konfrontują się z nowym pokoleniem polskiego modelingu. Przez te lata polska moda i nie tylko polska bardzo się zmieniła. Zmieniły się pokazy, scenografia, a nawet styl poruszania się po wybiegu!

EAST NEWS

– Kiedyś, chodząc po wybiegu, pozwalałyśmy sobie na więcej ekstrawagancji, zabawy, seksownie bujałyśmy biodrami. Dziś – być może z racji niebotycznie wysokich szpilek – modelki nie są już tak „roztańczone”. Na pierwszych próbach bujałyśmy biodrami, tak jak kiedyś, ale okazało się to niewykonalne. Trochę się przeraziłyśmy, ale Agnieszka Martyna pocieszała, że chodzenie po wybiegu jest jak jazda na rowerze. Nigdy się tego nie zapomina! - zdradza Małgorzata Brochocka.

- Kiedyś modelka przychodziła na pokaz. Sama się malowała. Sama się czesała. Przynosiła swoje własne buty i rajstopy! - wspomina czasy swojej młodości Agnieszka Martyna w rozmowie z Agnieszką Wesołowską. - Byłyśmy samowystarczalne i to było coś zupełnie innego!

– My chodziłyśmy po wybiegu w rytm muzyki, nasze wyjścia były pełne obrotów, euforii, przysiadów! – wspomina Bogna Sworowska. – Musiałyśmy się dostosować do nowych trendów. Nad wszystkim czuwała Kasia Sokołowska, która dała nam niezły wycisk!

- Za moich czasów modelki nie były tak wysokie. Każda z nas była inna – zauważa Paulina Smaszcz-Kurzajewska. - W tej chwili dziewczyny są do siebie bardzo podobne. Jest kilka typów, które powtarzają się w całym świecie mody.

- Scena rządzi się swoimi prawami, nie będę się oczywiście ścigać z młodymi dziewczynami. Jesteśmy w gronie dojrzałych kobiet i bardzo się cieszę z tego spotkania – dodaje Katarzyna Butowtt. - Mam 57 lat, ostatnio ktoś napisał, że 53 za co oczywiście bardzo dziękuję, ale to ciekawe i zabawne ponownie wyjść na scenę.

EAST NEWS

IDZIE NOWE!

– Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym – śpiewał Perfect, ale dla tych czterdziestolatek i pięćdziesiątek to zdecydowanie NIE JEST JESZCZE TEN MOMENT! Mają światu wiele do zaoferowania, a pokaz Łukasza Jemioła to kolejny na to dowód!

- Podoba mi się pomysł zatrudnienia dojrzałych modelek. Uwielbiam marki, które mają odwagę prezentować kosmetyki czy ubrania dla czterdziestolatek na modelkach, które są ich potencjalnymi klientami. To jest bardziej autentyczne niż dwudziestolatka reklamująca krem na zmarszczki - zauważa Paulina Smaszcz-Kurzajewska.

mwmedia

– Zobaczcie, co dzieje się w reklamie na świecie! – dodaje Małgorzata Brochowska. - Cały przemysł dóbr luksusowych skierowany jest do kobiet 40 +. Co więcej, te czterdziestolatki, pięćdziesięciolatki i wyżej nie są już tylko biernymi konsumentkami. Nie chcą kupować produktów reklamowych wyłącznie przez młode dziewczyny. Chcą modelek w swoim wieku! To się zaczęło już kilka lat temu. Pamiętacie reklamę Miu Miu z Kim Basinger?

EAST NEWS

Potwierdza to Bogna Sworowska i dodaje, że jej zdaniem najlepszy byłby złoty środek.

– Melanż między młodością a dojrzałością jest najwłaściwszy. Życie nie kończy się po czterdziestce. Pojawiamy się w reklamach, na wybiegach i to jest piękne! Co ciekawe, na świecie są już agencje zrzeszające modelki 45+. W Polsce też taka by się przydała!

- Jako 42-letnia kobieta wiem czego chcę, a przede wszystkim, czego nie chcę – kontynuuje Paulina Smaszcz-Kurzajewska. - Jestem przekonana, że polscy konsumenci są gotowi na dojrzałe modelki. Że przyjmą je z entuzjazmem, gdy te zaczną się pojawiać w reklamach i na billboardach.

mwmedia

- Kobiety po czterdziestce są niezwykle atrakcyjne –podsumowuje Bogna Sworowska. - Bardzo zadbane. Polki szczególnie. To doskonały odbiorca mody.

Tym bardziej cieszy nas fakt, że właśnie te piękne czterdziestki plus opanowały wybieg najnowszej kolekcji Łukasza Jemioła. Gratulacje dla projektanta za świetny świeży pomysł, który jest kolejnym dowodem na to, że moda nie zna wieku, moda nie zna granic, ta polska moda – także.

EAST NEWS

- To człowiek szalenie charyzmatyczny, po którym widać, że ma nieograniczona wyobraźnię i fantazję w kreowaniu rzeczywistości. To prawdziwy twórca – podsumowuje Lidia Popiel.

- To dla nas cudowna, sentymentalna podróż - mówi Agnieszka Martyna. - To był dla nas naprawdę wyjątkowy dzień.

Tematy:

Nieprawidłowy email