Ekologia według Levi’s

Dobrze nam znana firma produkująca kultowe jeansy Levi’s po tylu latach obecności na rynku, wciąż potrafi zaskakiwać. Marka stawia na ekologię z naciskiem na oszczędzanie wody, a główny dyrektor Levi’s - Chip Bergh przyznaje, że od roku nie pierze swoich jeansów. I namawia swoich klientów do tego samego.

Getty Imaegs

Ostatni wywiad Chipa Bergha dla kanału informacyjnego Kvue.com przybrał interesujący bieg. Pośród typowych dla tego typu rozmów, pytań i odpowiedzi padło bardzo ciekawe stwierdzenie głównego prezesa firmy Levi’s. Chip Bergh powiedział:

- Mam na sobie jeansy, które noszę od roku, przez ten czas ani razu ich nie prałem. Wiem, że brzmi to odrażająco, ale uwierzcie mi - wystarczy czyścić plamy miejscowo i suszyć je suszarką.

Ten temat od razu podchwycił prowadzący rozmowę i zaczął wypytywać Bergha o szczegóły tej praktyki. Prezes Levi’sa przyznał, że wynika ona nie z lenistwa, a filozofii firmy. Jeansowy gigant stara się produkować swoją odzież ekologicznymi metodami, minimalizując zużycie wody. Podobno firma posiada wyspecjalizowany zespół, który wraz z producentami bawełny unowocześnia plantacje tak, aby do produkcji roślin wykorzystać możliwie jak najmniej wody. Dzięki temu nie tylko Levi’s uzyskuje bardziej ekologiczny surowiec, ale także farmy bawełny stają się bardziej ekonomiczne. Kolejnym sposobem na oszczędzanie wody jest sposób obchodzenia się z tkaniną. Na przykład dobrze nam znane dekatyzowane jeansy w Levi’się powstają bez użycia wody – firma opatentowała specjalną formułę z wykorzystaniem ozonu.

Zachęcanie klientów do zrezygnowania z prania jeansów to kolejny wątek ekologicznej kampanii Levi’s. Chip Bergh przywołuje badania, z których wynika, że 50% wody wykorzystywanej do eksploatacji spodni zużywamy właśnie na ich pranie. Dyrektor marki zapewnia, że jeansy Levi’s po prostu nie wymagają prania.

-Jak do tej pory nie dostałem żadnej choroby skóry, a pomyślcie ile dzięki temu oszczędziłem wody. Biorę szczotkę, trochę mydła i delikatnie szoruję zabrudzone miejsca. Każdy kto zna się na jeansach potwierdzi moje słowa – zapewniał dziennikarza Bergh.

Choć na początku teorie Chipa Bergha mogą wydawać się kontrowersyjne, to po dłuższym zastanowieniu mają one sens. Tak się zastanawiamy – jak długo nie praliście swoich jeansów?

Getty Imaegs

Tematy:

Nieprawidłowy email