Dr.Romanelli stworzył kolekcję ubrań vintage dla Coca-Coli

Znany z odnawiania ubrań vintage Dr.Romanelli podjął współpracę z marką Coca-Cola. Projektant stworzył kolekcję z kultowym logo najpopularniejszego na świecie napoju gazowanego. Taka współpraca na pewno opłaci się Coca-Coli - marka przyznaje, że połowę swoich dodatkowych dochodów zawdzięcza autorskiej linii ubrań.

Coca-Cola by DRx

Flagowymi elementami kolekcji są puchowe kamizelki z logo Coca-Coli. Cała kolekcja utrzymana jest w klimacie vintage, charakteryzującym pracę Dr. Romanelli. Poza kamizelkami zawiera ona skórzane kurtki i t-shirty. Wszystkie elementy opatrzone są metką „Coca-Cola by DRx”.

Dr.Romanelli podszedł do zadania bardzo ambitnie – kolekcja nie jest wyobrażeniem projektanta na temat historycznego postrzegania marki. Zatrudnił on grupę profesjonalnych researcherów, którzy przez wiele miesięcy przeszukali najdalsze zakątki świata, by dotrzeć do logo poszczególnych okresów w historii marki i dopasować do nich obowiązującą wówczas modę.

-Na potrzeby tego projektu zatrudniłem ludzi z całego świata, którzy szukali dla mnie odpowiednich inspiracji. Wysyłali mi zdjęcia mailem i przysyłali ubrania do Kalifornii, na ich podstawie tworzyłem kolekcję dla Coca-Coli- powiedział Darren Romanelli (twórca i właściciel marki Dr.Romanelli).

Cała kolekcja powstawała przez ponad rok i w całości została wyprodukowana w Los Angeles. Romanelli uważnie przypatrywał się dawnym egzemplarzom ubrań, starannie obmyślając, która ich część powinna być wymieniona, a która wiernie odtworzona.

Precyzja i staranność, z jaką projektant zrealizował kolekcję wynika poniekąd z sentymentu, jakim darzy markę. Romanelli przyznał, że jest zafascynowany Coca-Colą od 1984 roku, kiedy producent napojów został sponsorem Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles.

-Darren darzy naszą markę sympatią i sentymentem. Nie mogliśmy znaleźć lepszego kandydata do zrealizowania tego projektu – powiedziała Kate Dwyer, główna dyrektor odpowiedzialna za globalne dysponowanie licencją Coca-Coli.

Kolekcja dostępna jest w sprzedaży od 22 października w takich sklepach, jak [url= http://vumag.pl/newsy/opening-ceremony-inspiruje-sie-filmem-her,60549.html]Opening Ceremony w Nowym Jorku, Los Angeles i Londynie, Colette w Paryżu, Fruition w Las Vegas, Unknwn w Miami, NoMad w Toronto, United Arrows w Tokio oraz Juice w Hong- Kongu i Shanghaju.

Mogłoby się wydawać, że moda opatrzona logo Coca-Coli to marketingowy kwiatek do kożucha dla marki, która zarabia krocie na napojach na całym świecie. Nic bardziej mylnego – sama Kate Dwyer zdradza, że Coca-Cola osiąga przychód w wysokości 1 mld dolarów rocznie na sektorze marketingowym - czyli gadżetach i dodatkach opatrzonych logo marki. Z tego 50% dochodów przynosi sprzedaż właśnie odzieży. To wzrost o 25% w stosunku do 5 poprzednich lat.

Coca-Cola stworzyła swoją markę odzieżową w latach 30-tych. Pierwszą współpracę z uznanym projektantem rozpoczęto w latach 80-tych. Wówczas kolekcję ubrań sportowych dla Coca-Coli stworzył Tommy Hilfiger. W tym roku głośno było o [url= http://vumag.pl/newsy/marc-jacobs-coca-cola,59935.html]współpracy producenta napojów z Marciem Jacobsem.

Coca-Cola by DRx
Coca-Cola by DRx
Coca-Cola by DRx

Tematy:

Nieprawidłowy email