Dlaczego nie powinniśmy prać swoich jeansów?

Chip Bergh CEO marki Levi's zszokował wszystkich zgromadzonych na ostatniej konferencji Fortune. Podczas rozmowy przyznał, że ma na sobie roczne jeansy, których nigdy nie prał. Na pierwszy rzut oka pomysł ten wydaje się bardzo bulwersujący. Jak się jednak okazuje, posiada wiele zalet.

Getty Images

Chip Berg pojawił się ostatnio na konferencji Fortune, gdzie w pewnym momencie został poruszony temat dbałości o jeansy. CEO firmy Levi Strauss przyznał wtedy, że jeansy nie potrzebują specjalnego traktowania. W końcu są jednym z najbardziej wytrzymałych materiałów. Berg zwrócił uwagę na inną istotną kwestię, dotyczącą prania jeansów. Przyznał nawet, że ma na sobie roczne jeansy, które jak to ujął - nigdy nie widziały pralki. Swoją kontrowersyjną wypowiedź określił jako prowokację, mającą zwrócić uwagę na aspekt ekologiczny. Chip udowodnił to w swoim manifeście - The Dirty Jeans Manifesto , opublikowanym na portalu Linkedin. Berg nie zapomniał również wspomnieć o świetnej jakości i trwałości produktów Levi's. Podkreślił, że jeansy ich firmy nie potrzebują częstego prania. Jego wypowiedź można by uznać za zwykłą grę marketingową, gdyby nie fakt, że zwraca on uwagę na bardzo ważny problem zużycia wody.

Getty Images

Całe zamieszanie ma na celu zniechęcić ludzi do częstego mycia swoich jeansów, a co za tym idzie zmniejszenia zużycia wody. Nie chodzi oczywiście o całkowite zaprzestanie prania swoich rzeczy. Bearg przekonuje, że jeśli nosimy jeansy jedynie do biura, to wystarczy od czasu do czasu delikatnie je przetrzeć.

Levi's dość poważnie podchodzi do tematu ekologii. W 2011 roku firma wprowadziła na rynek linię ubrań Levi's Water

Wniosek jest prosty. Kupując jeansy dobrej jakości dbamy o ekologię, oszczędzając przy tym na swoich rachunkach. Dodatkowo zyskujemy parę swoich ulubionych spodni. Co myślicie o takim pomyśle?

Tematy:

Nieprawidłowy email