Debenhams - piękno inaczej

Modowe sesje z udziałem niepełnosprawnych modelek były już wcześniej realizowane, ale nie znamy przykładu, aby niepełnosprawna modelka stała się gwiazdą reklamy marki odzieżowej. Tak stało się w przypadku Stefanie Reid - angielskiej uczestniczki ubiegłorocznej paraolimpiady w Londynie.

Debenhams

Najlepsze poranki z VU - [url=https://www.facebook.com/pages/VU-MAG/383093101772373?ref=ts&fref=ts]Dołącz do nas na Facebooku!

Marc Jacobs skończył 50 lat~! - nie ma drugiego takiego jak on!

Stefanie Reid to 28-letnia sprinterka, która od najmłodszych lat marzyła o karierze w sporcie. Niestety jako szesnastoletnia dziewczyna uległa poważnemu wypadkowi na łodzi. Lekarze uratowali jej życie, ale musieli amputować nogę.

Stefanie musiała zrezygnować z ukochanej gry w rugby. Postanowiła pójść na studia i tam właśnie zrozumiała, że mimo swego kalectwa, może skakać! Stefanie w 2008 roku wzięła m.in. udział w Letnich Igrzyskach Paraolimpijskich w Pekinie, zdobywając brązowy medal. To nie jedyny sukces angielskiej sportsmenki. W 2012 roku w Londynie zdobyła aż trzy medale!

Debenhams

Teraz Stefani Reid spróbowała swoich sił jako modelka i podpisała kontrakt z marką Debenhams. To nie jedyna modelka kampanii, która „odbiega” od współczesnego kanonu piękna.

W wiosennym lookbooku Debenhams wzięła udział również Kelly Knox – angielska modelka, która urodziła się bez lewego przedramienia i wygrała angielski program Missing Next Top Model.

Debenhams

Na jednym ze zdjęć partneruje jej Filomena, która marzy o tym, by stać się pierwszą czarnoskórą modelką XXL w Wielkiej Brytanii.

Debenhams

W kampani wzięła udział również Jada – modelka w rozmiarze XXL i twarz niedawno zakończonego Fashion Week Plus Size.

Debenhams

Ubrania z nowej kolekcj Debenhams reklamuje również Tess drobniutka modelka w rozmiarze 6, licząca niespełna 150 cm wzrostu.

W lookbooku pojawiła się również 69-letnia modelka Valerie Pain, która była u szczytu kariery w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia.

Debenhams

W kampanii pojawia się również 47-letni model Hugo.

Debenhams

Pojawił się również czarnoskóry model Lucio.

Debenhams

Kampania reklamowa Debenhams spotkała się bardzo pozytywną reakcją na brytyjskim rynku modowym. W mediach podkreśla się, że marka Debenhams odważyła się wyjść naprzeciw tyranii nienaturalnie chudego ciała, anoreksji i kultu młodości.

Debenhams

- Nasi klienci mają różne ciała, różny kolor skóry, są niscy i wysocy, szczupli i puszyści – są po prostu wyjątkowi. Taka jest nasza oferta – komentuje kampanię Ed Watson - dyrektor do spraw PR w firmie Debenhams. – Naturalne stało się więc, że właśnie na takich modelach postanowiliśmy zaprezentować naszą najnowszą kolekcję.

Jo Swinson – brytyjska minister do spraw kobiet i równości tak skomentowała kampanię Debenhams:

– Od dawna jestem zaniepokojona tym, co obserwuję w mediach: wyidealizowane i nierealistyczne reklamy, które obniżają samoocenę kobiet i mają negatywny wpływ na nasz światopogląd. Tymczasem Debenhams wysyła jasny komunikat do branży mody: KLIENCI CHCĄ OGLĄDAĆ BARDZIEJ ZRÓŻNICOWANE I REALISTYCZNE REKLAMY. Po raz kolejny marka Debenhams pokazała, że piękno ma wiele twarzy, wiele kolorów skóry, różny wiek, kształt i rozmiar.

Mam nadzieję, że nasz lookbook zainspiruje ludzi na całym świecie. Poczują się piękni właśnie tacy, jacy są – podsumowuje kampanię Ed Watson.

Debenhams

To nie pierwsza łamiąca stereotypy marketingowa działalność marki Debenhams. Jakiś czas temu firma zakazała używania Photoshopa w kampaniach reklamujących ich stroje kąpielowe. Następnie w witrynach flagowych sklepów Debenhams pojawiły się manekiny w rozmiarach plus size. Teraz przyszedł czas na „piękną inaczej” kampanię.

Zobaczcie też: MASZ PODRÓBKĘ? PÓJDZIESZ DO WIĘZIENIA!

Tematy:

Nieprawidłowy email