Coppola o zakochanych w luksusie złodziejach

Najnowszy film Sofii Coppoli to historia młodych ludzi zainspirowana prawdziwymi wydarzeniami. „The Bling Ring” to nazwa kalifornijskiego gangu nastolatków, który kilka lat temu zasłynął serią włamań do posiadłości hollywoodzkich gwiazd oraz rabunków markowych ubrań, akcesoriów i biżuterii na łączną sumę 3 milionów dolarów. Wśród okradzionych gwiazd znaleźli się: Paris Hilton, Orlando Bloom, Miranda Kerr, Lindsay Lohan i Megan Fox.

Getty Images/Flash Press Media

Historia nastolatków pojawiła się w magazynie Vanity Fair i to właśnie artykuł Nancy Jo Sales zatytułowany „Podejrzani nosili Louboutiny” zainspirował Sofię Coppolę do stworzenia filmu. Reżyserka, zafascynowana zupełnie obcymi sobie emocjami które kierowały grupą nastoletnich włamywaczy, postanowiła przybliżyć ich historię szerszej publiczności. Główną rolę w filmie otrzymała Emma Watson.

Kadr z filmu "The Bling Ring"/Filmweb

Wśród drogocennych zdobyczy „The Ring Bling” nie zabrakło luksusowych, markowych dodatków: torebek Louis Vuitton, biżuterii Chanel, szpilek Louboutin czy zegarków Rolex. Perfekcjonistka Sofia pragnęła jak najlepiej przedstawić zaistniałe kradzieże, dlatego akcja filmu rozgrywa się również w prawdziwym domu Paris Hilton. W jednej ze scen, bohaterowie filmu włamują się do domu celebrytki i pod wpływem emocji dokonują kradzieży markowych dodatków wyeksponowanych w garderobie dziedziczki fortuny Hiltonów.

Kadr z filmu "The Bling Ring"/Filmweb

Z racji na okoliczności, wizerunek luksusowych domów mody został w filmie przedstawiony w mało pozytywnym świetle. Sofia Coppola, która w wieku 15 lat odbyła staż w domu mody Chanel a dzisiaj przyjaźni się z dyrektorem kreatywnym Louis Vuitton – Markiem Jacobsem, zapewniła, że pokazane w filmie marki wyraziły zgodę na obecność ich produktów w filmie. – Uważam, że nie jest to idealny sposób w jaki chcą być pokazane. Louis Vuitton to marka o ogromnym dziedzictwie i świetnym rzemiośle, a w filmie to nie te walory są celebrowane – powiedziała w wywiadzie dla WWD Sofia Coppola. – Chcieli być związani z moją pracą, zaufali mi i pomogli. To co cenię w domach mody Louis Vuitton to dziedzictwo i świetną jakość, ale dzieciaki w historii są bardziej zafascynowane blichtrem i statusem tych marek[…] Ta historia mnie zafascynowała. Jest bardzo współczesna i mówi tak wiele o dzisiejszej kulturze – dodała Coppola.

Kadr z filmu "The Bling Ring"/Filmweb

Best Look: Sofia Coppola w Louis Vuitton na festiwalu w Cannes.

Co ciekawe, podczas promocji filmu, artystka była ubrana w zestaw Louis Vuitton. Do niego dobrała torebkę pochodzącą z zaprojektowanej przez siebie kolekcji właśnie dla tego domu mody. Nie od dzisiaj wiemy, że francuski dom mody ma rygorystyczną politykę dotyczącą lokowania ich produktów w filmach. Mogli się o tym przekonać twórcy filmu „Kac Vegas 2”. Na szczęście, wpływowa w świecie mody Sofia, uniknie losu kolegów po fachu, którzy przed oskarżeniami Louis Vuitton musieli się bronić w sądzie.

Tematy:

Nieprawidłowy email