Brytyjska marka JD Williams kontra Victoria’s Secret

Wygląda na to, że zachwiany obraz idealnej kobiety, jaki lansuje VIctoria’s Secret po raz kolejny przysporzył marce kłopotów. Najnowsza kampania z udziałem wychudzonych modelek zainicjowała dyskusję na temat odpowiednich rozmiarów kobiecego ciała, a na bieliźniarskiego giganta ściągnęła falę krytyki.

Victoria's Secret / JD Williams

Wszyscy wiemy, jak wyglądają Aniołki Victoria’s Secret. Są nieprzeciętnie wysokie, ich ciała wyglądają jak rzeźby Michała Anioła, a nogi sięgają nieba. Mają długie, gęste włosy, kocie oczy i pełne usta. Wiją się po wybiegu z dziewczęcą gracją, a jednocześnie są nieprzyzwoicie seksowne. Tak, one istnieją. Ale wyłącznie na wybiegu Victoria’s Secret. Nawet chodzące po nim modelki prywatnie nie są tak idealne. A jednak to właśnie ten nieosiągalny dla większości z nas obraz kobiecego ciała lansuje marka Victoria’s Secret. Ale zacznijmy od początku.

Bieliźniarski gigant wypuścił na rynek nową linię biustonoszy. Według producenta staniki doskonale trzymają biust, są wygodne i przyjemne w dotyku. Są idealne. Zasługują zatem na idealną kampanię reklamową z udziałem idealnych kobiet. Dlatego marka postanowiła postawić w jednym rzędzie kilkanaście modelek, które szczycą się mianem Aniołków VS. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że zdjęcie kampanii opatrzone jest sloganem The Perfect Body, które bynajmniej nie kieruje naszych skojarzeń na produkty VS, a raczej na ciała pozujących na zdjęciu (idealnych) modelek.

Victoria's Secret / JD Williams

Ta kampania wywołała falę oburzenia. Amerykańskiej marce zarzuca się działanie na szkodę pań, które nie mają ciał modelek, co według psychologów może zaburzać psychikę i negatywnie wpływać na samoocenę kobiet. Internet zalały zdjęcia zawiedzionych klientek, które bojkotują kampanię The Perfect Body. Brytyjska marka odzieżowa JD Williams poszła o krok dalej i skonfrontowała idealne ciała swoich klientek z typem sylwetki, jaki lansuje Victoria’s Secret. Dodam tylko, że modelki na zdjęciu JD Williams są w rozmiarach od 38 do 46.

Victoria's Secret / JD Williams

W tym starciu zwycięzca jest chyba oczywisty. Zwłaszcza, że klienci wysłali petycję do władz Victoria’s Secret, w której domagają się przeprosin za dyskryminującą puszyste kobiety kampanię. Jak do tej pory swoje podpisy pod nią złożyło 25 tys. osób.

Victoria's Secret / JD Williams

Tematy:

Nieprawidłowy email