American Eagle: reklamy bez Photoshopa i wyższe zyski

W styczniu 2014 roku American Eagle ogłosiło, że rezygnuje z korzystania z Photoshopa przy obróbce graficznej reklam bielizny. Pozbawione retuszu fotografie przedstawiają modelki w dziewczęcej, kolorowej bieliźnie z linii Aerie i przekonują, że prawdziwa dziewczyny są najseksowniejsze. Taktyka ewidentnie się sprawdza – sprzedaż marki wzrosła aż o 9 procent!

fot. materiały prasowe

Coraz częściej piszemy o konieczności wprowadzenia regulacji dotyczących używania Photoshopa w reklamach, zwłaszcza tych promujących modę. W kolejnych krajach powstają organizacje, które patrzą na ręce największym markom i protestują, gdy te przerabiają fotografie modelek i tworzą kolejne oderwane od rzeczywistości kanony piękna.

fot. materiały prasowe

Co jakiś czas mniejsze marki decydują się na odważny krok i robią sesje bez retuszu, ewentualnie zatrudniają modelki plus size lub dojrzałe kobiety. Ale do tej pory żadna duża sieciówka nie odważyła się zupełnie zrezygnować z pomocy Photoshopa przy obrabianiu zdjęć. Wyjątek stanowi American Eagle Outfitters. Amerykańska marka, której dżinsy i bluzy z kapturem są dostępne od kilku lat w Polsce, w styczniu zadeklarowała, że reklamy bielizny z linii Aerie będą robione bez retuszu. Oczywiście nadal na sesje zapraszane są szczupłe, młode, śliczne dziewczyny. Ale zdjęcia prezentowane bez ingerencji grafików wyglądają naprawdę dobrze. Zwłaszcza, że za wizerunkami idą przesłania. Marka przekonuje, że „Czas zastanowić się naprawdę, czas być naprawdę. Zero supermodelek, zero retuszowania, bo taka jaka jesteś, jesteś sexy!”

fot. materiały prasowe

Zdaje się, że pomysł trafił na podatny grunt. Jak pokazują raporty finansowe marki, od stycznia ich przychody wzrosły aż o 9 procent! Warto dodać, że American Eagle Outfitters to marka, nastawiona przede wszystkim na młodzież. W ich ubraniach chodzi większość amerykańskich nastolatków. Ich sklepy odwiedzają przede wszystkim dzieciaki ze szkół średnich i studenci. Dlatego tym bardziej cieszy fakt, że pokazywane w salonach zdjęcia promują realistyczne standardy piękna.

fot. materiały prasowe

Tematy:

Nieprawidłowy email