Inditex wart 100 miliardów euro!

Karl Lagerfeld, Anna Wintour, Carolina Herrera – kto waszym zdaniem jest najbogatszą postacią świata mody? Żadna z powyższych! Jak na modzie zarobić miliardy wie tylko on – Amancio Ortega! Właściciel Zary to dziś drugi najbogatszy człowiek świata!

Foto: Materiały prasowe

Amancio Ortega, założyciel Inditexu, a także twórca takich sieciówek jak Zara czy Massimo Dutti, został właśnie ogłoszony drugim najbogatszym człowiekem świata. Jego spółka w ubiegłą środę wyceniona została na 100 miliardów euro! Stało się to po raz pierwszy w historii firmy.

Foto: Bulls Press Amancio Ortega i Marta Ortega Perez

Inditex został założony przez Amancio Ortegę i jego żonę Rosalię Merę w 1985 roku. Pierwszą sieciówką w ofercie Inditexu była Zara, a pierwszy sklep marki otworzony został w hiszpańskiej A Coruna w 1975 roku. To właśnie ta sieciówka w ogromnej mierze zaważyła na sukcesie całego koncernu. Dziś funkcjonuje ponad 2000 sklepów Zary zlokalizowanych na wszystkich kontynentach.

ZARA, CZYLI JAK TO SIĘ ROBI PO HISZPAŃSKU!

Choć jest to sieciówka, każda fashionistka – nawet ta kupująca w luksusowych butikach – lubi zaglądać do Zary, choćby raz w sezonie. Tutaj znajdzie wszystko, czego potrzebuje. Jest tu miejsce na casualowe i ponadczasowe dodatki, ale DNA marki są trendy!

Foto: Bulls Press Zara

Zara jak żadna inna sieciówka doskonale wyczuwa trendy i przenosi je z pokazów mody do swoich kolekcji. W świecie mody istnieje przekonanie, że wiele produktów marki to bliskie inspiracje, jeśli nie podróbki tego, co można spotkać na wybiegach. Nie ma to jednak znaczenia. Żaden projektant nie chce prowadzić walki z modowych gigantem. Przeciwnie, to że w sklepach Zary pojawi się jakiś produkt, sprawi, że jego projekt stanie się jeszcze bardziej pożądany, bo Zara nie tylko wyłapuje trendy, ona je tworzy i rozprzestrzenia po całym świecie!

Foto: Materiały prasowe Zara fall 2015 look book

Zara – przygotowując się do sezonu – ma w rękawie kilka asów, na które stawia, jeśli chodzi o trendy. Tak robi większość sieciówek. Co więc wyróżnia ją spośród setek innych marek? Szybka reakcja! Podczas gdy większość modowych butików przez cały sezon sprzedaje to, co zamówiło kilka miesięcy wcześniej w Azji czy Ameryce Południowej, Zara z prędkością światła potrafi zareagować na trend, który zaczyna funkcjonować w środku sezonu.

Foto: Materiały prasowe Zara fall 2015 look book

Jeśli widzi, że coś staje się modne, że nosi to ulica, a klienci wykupili to w mgnieniu oka, natychmiast uruchamia produkcję takich przedmiotów, które po zaledwie kilku tygodniach trafiają do sklepów. Mogą to zrobić na początku, w środku i na końcu sezonu! Czas nie ma znaczenia! Jest to możliwe m.in. dzięki temu, że większość ich fabryk zlokalizowanych jest nie dziesiątki tysięcy kilometrów od siedziby firmy, ale w Hiszpanii, Portugalii czy Maroko.

Foto: Materiały prasowe Zara fall 2015 look book

ZARA KRÓLESTWO TRENDÓW!

Wystarczy zajrzeć do jakiegokolwiek sklepu Zary czy do sklepu internetowego, aby przekonać się, że mają wszystko, co najmodniejsze. Frędzle, kolorowe printy w stylu lat siedemdziesiątych, modne spodnie kuloty – wszystko to możesz mieć już dziś! Zara daje swoim klientom ogromny wybór i tym wygrywa z konkurencją.

Foto: Materiały prasowe Zara fall 2015 look book

Co więcej, rok temu Zara otworzyła swój pierwszy outlet i wszystko wskazuje na to, że będzie rozwijać się również w tym kierunku.

Siła Zary na rynku jest ogromna, ale pamiętajmy o tym, że fortuna Amancio Ortegi to również takie brandy, jak: Massimo Dutti, Bershka, Pull&Bear czy Stradivarius. Wszystkie one świetnie dają sobie radę na konkurencyjnym rynku i rozwijają się w zawrotnym tempie. Zdecydowanie to Inditex i jego właściciele są królami tzw. fast fashion!

Foto: Materiały prasowe Zara fall 2015 look book

Tematy:

Nieprawidłowy email