Modowe imperium Chiary Ferragni

31 sierpnia przypada Międzynarodowy Dzień Bloga. W związku z tym przybliżamy sylwetkę najbogatszej blogerki na świecie - Chiary Ferragni, autorki bloga "The Blonde Salad". Jak wyglądała jej droga na szczyt?

Foto: Zdjęcia własne East News / VU MAG

Ma wszystko – urodę, pieniądze, najlepsze ubrania od projektantów oraz miliony fanów na Facebooku i Instagramie. Chiara Ferragni, twórczyni bloga The Blonde Salad to najbogatsza blogerka na świecie. Jak wyglądała jej droga na szczyt? I jak to się stało, że studentka prawa zrobiła tak oszałamiającą karierę w modzie?

Blogi modowe w ostatnim czasie wyrastają jak grzyby po deszczu. Dla wielu blogerek prowadzenie własnej strony internetowej jest sposobem na życie i stanowi główne źródło utrzymania. Nie jest tajemnicą, że na takim blogu można całkiem sporo zarobić! Płatne reklamy, lokowanie produktu, posty sponsorowane to zaledwie kropla w morzu możliwości. Doskonałym tego przykładem jest 28-letnia Włoszka – Chiara Ferragni, pionierka modowej blogosfery, która swoją stronę internetową przekuła w prawdziwe modowe imperium.

Liczby mówią same za siebie. W tym momencie fanpage blogerki na Facebooku lubi prawie 2 miliony użytkowników, a profil na Instagramie śledzi ponad 5,5 miliona obserwatorów! Jedno zdjęcie blogerki potrafi zdobyć nawet 110 tysięcy lajków.

Jak wyglądały jej początki?

Wszystko zaczęło się 12 maja 2009 roku. Wówczas 22-letnia Włoszka opublikowała pierwszy post na blogu www.theblondesalad.com. Wtedy jeszcze pojęcie „blogerka modowa" nie istniało. Wtedy nikt jeszcze nie wiedział, że wkrótce dziewczyny, które publikują w sieci swoje stylizacje, staną się tak integralną częścią świata mody, a Chiara – prawdziwą ikoną stylu.

„Od kiedy byłam małą dziewczynką, zawsze chciałam pójść na studia prawnicze. Modę zawsze lubiłam, ale nigdy bym nie przypuszczała, że moja kariera pójdzie właśnie w tę stronę” – mówi Chiara.

Foto: theblondesalad.com Modowe imperium Chiary Ferragni

Chiara, zanim jej blog osiągnął popularność, będąc na studiach prawniczych, pracowała jako personal shopperka. Teraz dzięki prowadzeniu bloga, Włoszka bywa na najlepszych pokazach, tym samym podróżuje po całym świecie. Jej konto na Instagramie to codzienna porcja najświeższych newsów ze świata mody!

Foto: East News Modowe imperium Chiary Ferragni

Chiara jest najlepiej opłacaną blogerką na świecie. Jej zarobki już rok temu pewien portal szacował na około 8 milionów dolarów rocznie. Włoszka współpracuje z najbardziej luksusowymi firmami na świecie tj. Dior, Chanel, Louis Vuitton czy Kenzo. Ostatnio została także ambasadorką marki Pantene. Ponadto wydała książkę, zaprojektowała kolekcję butów sygnowaną własnym nazwiskiem dla Steve’a Maddena oraz stworzyła okulary dla Italia Independent. Jakby tego było mało… w ubiegłym roku pojawiła się (jako pierwsza w historii blogerka) na okładce Vogue’a! Kwietniowe wydanie Vogue Espana z 2015 roku to wyjątkowe wyróżnienie dla 28-latki.

Foto: www.vogue.es Modowe imperium Chiary Ferragni

Współpraca z największymi modowymi brandami, product placement, krótko mówiąc: posty sponsowane – to zaledwie ułamek dochodów Chiary. 70% dochodów przynosi Chiarze jej własna marka obuwnicza. To właśnie na niej skupia się teraz założycielka bloga The Bolnde Salad. Włoszka wraz z Lorenzro Barindellim i Paoli Balettą stworzyła własną linię butów – Chiara Ferragni Collection, która w krótkim czasie zyskała rozgłos na całym świecie. Mimo wysokich cen (około 200–500 dolarów za parę), buty sprzedają się w zawrotnym tempie. W roku 2015 zyski ze sprzedaży butów z kolekcji Chiary zostały oszacowane na około 6 mln dolarów!

Foto: theblondesalad.com Modowe imperium Chiary Ferragni

Początkowo Chiara sama pracowała na renomę swojej strony. Teraz nad blogiem (a właściwie można już powiedzieć – serwisem, magazynem, portalem) czuwa pełen sztab profesjonalistów. Na chwilę obecną Chiara zatrudnia szesnastoosobowy team! Redaktorzy, fotoedytorzy, specjaliści od sprzedaży, marketingu, treści i wizerunku z The Blonde Salad Crew codziennie dbają o nienaganny wygląd strony.

Foto: theblondesalad.com Modowe imperium Chiary Ferragni

Jak dziś wygląda blog Chiary?

Przede wszystkim styl blogerki mocno ewoluował na przestrzeni tych kilku lat. Porównując początkowe zdjęcia z 2009 roku z teraźniejszymi – widzimy sporą różnicę. Sztuczna opalenizna, platynowy blond i mocny makijaż odeszły w zapomnienie. Blond pasemka Chiara zastąpiła naturalnym brązem, a mocny makijaż ustąpił miejsca makijażowi typu no make up.

Co więcej, na stronie pojawia się coraz mniej postów sponsorowanych. Ograniczają się one głównie do Instagrama, ponieważ specjaliści od wizerunku i reklamy z teamu TBS uznali, że zbyt duża liczba takich działań może zaszkodzić blogerce. Dobrze wiedzą, że lokowanie produktów nie sprzyja jej wiarygodności i autentyczności.

Foto: theblondesalad.com Modowe imperium Chiary Ferragni

Chiara ma dwie siostry, które także promuje na blogu. Z pozytywnym skutkiem! Siostry blogerki zyskały już swoje rzesze obserwatorów. Valentina Ferragni dobija obecnie do miliona obserwatorów na Instagramie. Francesca nieco z tyłu – z wynikiem: 155 tysięcy followersów.

Chiara Ferragni to prawdziwy fenomen. Może być inspiracją dla wielu kobiet nie tylko w kwestii dobrego stylu. To przede wszystkim bizneswoman – kobieta sukcesu. Wierna swojej pasji przekuła z pozoru zwykłego bloga w prawdziwie dochodowy biznes. Jest doskonałym przykładem na to, że można osiągnąć sukces, zaczynając zupełnie od zera – nie mając znajomości ani „dobrego” nazwiska. Nazwisko Ferragni z pewnością na stałe zapisze się w świecie mody.

Czy polskie blogerki mają szansę powtórzyć sukces Włoszki?

Tematy:

Nieprawidłowy email