Kampania "Vogue'a" promująca paraolimpiadę w ogniu krytyki. Wszystko przez to zdjęcie

"Wszyscy jesteśmy paraolimpijczykami" - to hasło przewodnie kampanii brazylijskiego "Vogue'a" promującego paraolimpiadę w Rio de Janeiro. Pomysł dobry, jednak jego realizacja nie spotkała się z przychylną opinią odbiorców. Sprawdźcie dlaczego.

Foto: Materiały prasowe

Redaktorzy brazylijskiej edycji "Vogue'a" postanowili zwrócić uwagę na osoby niepełnosprawne, które już 7 września wystąpią w Igrzyskach Paraolimpijskich w Rio de Janeiro. "Wszyscy jesteśmy paraolimpijczykami" - tak brzmi hasło przewodnie najnowszego numeru magazynu.

Jak się okazuje do kampanii promującej paraolimpiadę, nie zaangażowano niepełnosprawnych sportowców, a aktorów, którym doklejono w programie graficznym protezy paraolimpijczyków. Głównymi bohaterami są brazylijscy aktorzy-Cleo Pires i Paulo Vilhena. Ich zdjęcie przerobiono w Photoshopie i dodano amputowaną rękę i protezę nogi niepełnosprawnych sportowców-Bruny Alexandre i Renato Leite.

Pomysł nie spotkał się z aprobatą opinii publicznej. Według aktywistki Natálii Belizario nie brakuje niepełnosprawnych osób, które mogłyby i chciałyby wziąć udział w kampanii i tym samym zaznaczyć swoją obecność w mediach.

Co na to "Vogue"? Jak podkreślił dyrektor artystyczny magazynu -Clayton Carneiro, kampania zrealizowana została w szczytnym celu. Jego zdaniem obecność znanych brazylijskich aktorów w projekcie, pomoże rozpropagować paraolimpiadę. -Nie sprzedano prawie żadnych biletów na paraolimpiadę -powiedział.

Pomysł brazylijskiej biblii mody poparła również niepełnosprawna tenisistka Bruna Alexandre. To właśnie jej amputowaną rękę widzimy na zdjęciu promującą kampanię. -Jestem dumna, że stałam się częścią tego projektu-napisała na Instagramie.

A wy co sądzicie o tej sesji?

Tematy:

Nieprawidłowy email