Jimmy Choo

Jimmy Choo urodził się w Malezji w rodzinie o tradycjach szewskich. Już w wieku 11 lat ręcznie wykonał swoje pierwsze buty. W Londynie studiował w London's Cordwainer's Technical College. Po ukończeniu studiów otworzył małą pracownię w dawnym szpitalu. Sławę przyniosła mu ośmiostronicowa sesja z butami Jimmy Choo w roli głównej. Markę rozsławiła również Księżna Diana, która wielokrotnie kupowała jeden model butów w kilku wersjach kolorystycznych do każdej kreacji. Buty od Jimmiego Choo często mają wysoką szpilkę oraz są produkowane w soczystych kolorach nawiązujących do malezyjskich korzeni projektanta: w morskim błękicie, fuksji oraz oranżu. W 1991 roku do Anglii przyleciała siostrzenica żony Jimmiego - Sandra Choi, która pomogła projektantowi pracować nad kolekcjami ready-to-wear. Ze względu na duży popyt na ręcznie wykonane szpilki Jimmy Choo oraz wewnętrzną produkcję, firma nie nadążała z dostarczaniem zamówień. Na pomoc przyszła ówczesna redaktor działu akcesoria brytyjskiego wydania Vogue’a - Tamara Mellon. Wykupiła 50% udziałów w firmie oraz rozpoczęła globalną ekspansję marki, zlecając produkcję włoskim zakładom szewskim oraz otwierając butiki w światowych stolicach mody. Napięcie w firmie rosło, aż w 2001 roku Jimmy Choo zdecydował się sprzedać swoje udziały za 10 mln funtów. Od tamtej pory projektant koncentruje się na projektowaniu Jimmy Choo Couture - butów robionych wyłącznie na zamówienie. Firma Jimmy Choo ready-to-wear rozszerzyła działalność o produkcję torebek damskich oraz małych akcesoriów. W 2004 roku Mellon zdecydowała się sprzedać swoje udziały w wartej już 101 mln funtów firmie. Dzisiaj marka należy do Labelux, główną dyrektor kreatywną marki jest Tamara Mellon, a projektantką jest Sandra Choi. Firma posiada 115 sklepów w 32 państwach.

materiały promocyjne

Najnowszą kolekcję marki znajdziesz na stronie JIMMY CHOO.

Tematy:

Nieprawidłowy email