Na co wydają najbogatsi?

Najbogatsi konsumenci w USA w drugiej połowie roku 2013 planują wydać więcej na podróże, restauracje i wino, ale mniej na modę, biżuterię i torebki jak wykazują badania przeprowadzone przez Luxury Institute.

Thinkstock

Ogólnonarodowe badania przeprowadzone w Stanach przez Luxury Institue objęły 504 konsumentów, których majątki są warte przynajmniej 5 milionów dolarów a minimalne roczne zarobki 200 000 USD. Dotyczyły preferencji i planów zakupowych dóbr luksusowych do końca roku 2013.

Thinkstock

25% badanych odpowiedziało, że wydadzą mniej lub dużo mniej na biżuterię. 20% bardzo zamożnych chce wydać mniej na luksusowe torebki.

Jednak te ograniczenia w kupowaniu biżuterii i torebek nie oznaczają, że bogaci Amerykanie mają zamiar oszczędzać. To jest dobra wiadomość dla luksusowego sektora turystycznego i restauracyjnego. Jedna trzecia superzamożnych planuje wydać więcej na podróże, na których skorzystają linie lotnicze, hotele i luksusowe rejsy.

Thinkstock

Do tego 20% wyda więcej lub dużo więcej na restauracje, a 19% procent zamierza kupować więcej wina. Co ciekawe, może z powodu większej konsumpcji wina, 17% badanych przeznaczy większą kwotę na zdrowie i fitness, a kolejne 17% na wakacyjne nieruchomości.

Jeśli chodzi o luksusowe marki to 20% badanych stwierdziło, że przez sprzedaż online zostają postrzegane jako mniej luksusowe. Aż 63% respondentów stwierdziło, że ceny produktów luksusowych stały się zbyt wysokie w stosunku do ich prawdziwej wartości. 50% zamożnych Amerykanów nie chce by logo nawet najbardziej luksusowej firmy było widoczne.

Ponad 80% stwierdziło, że w obecnej sytuacji ekonomicznej bardzo drogie marki tracą na znaczeniu, a 73% twierdzi, że są niepotrzebną ekstrawagancją.

Getty Images/Flash Press Media

Połowa stwierdziła, że zbyt wiele luksusowych marek produkuje w krajach, które słyną z produktów słabej jakości, wykorzystując pracowników, którzy mają bardzo złe warunki pracy, dodatkowo zanieczyszczając środowisko.

Podsumowując zamożni Amerykanie poszukują doskonałej jakości i trwałości, a nie znanej marki. Jak powiedział portalowi WWD Milton Pedraza, prezes Luxury Institute – Nawet wśród najbogatszych konsumentów dobra i usługi luksusowe straciły na wadze w dzisiejszym klimacie ekonomicznym. Luksusowe marki, które chciałyby zdobyć konsumentów, muszą wykazać się bezkonkurencyjną jakością, rzemiosłem i usługami.

Tematy:

Nieprawidłowy email