VU MAG obserwuje: @barbiestyle

Barbie jest prawdziwą gwiazdą Instagrama. Na swoim profilu opublikowała już ponad pół tysiąca zdjęć. Wszystkie zbierają od kilku do kilkudziesięciu tysięcy polubień i setki komentarzy. Z każdym dniem rośnie grono obserwatorów @barbiestyle, które już teraz liczy ich ponad 800 tysięcy. Co kryje się za tak wielkim sukcesem tego profilu, który powstał jako… mini projekt? Kto odpowiada za jego realizację?

Foto: @barbiestyle / Mattel

@barbiestyle to spontaniczny projekt czołowych projektantów Mattel: Kim Culmone i Roberta Besta oraz Zlatana Zukanovic’a, który jest głównym fotografem profilu i jego dyrektorem artystycznym. Konto lalki na Instagramie powstało, aby Barbie stała się rzeczywistą częścią świata social media, którego rozwój obserwowała Culmone. Barbie wyznacza trendy i jest jednocześnie częścią popkultury, stąd próba, by swoją postać i głos prezentowała także w nowoczesnych kanałach komunikacyjnych i była podobna do „It girls”, czyli autorek najpopularniejszych modowych profili.

Na jej koncie naprawdę jest co obserwować, bo Barbie wie co jest aktualnie na topie. Możemy zobaczyć ją w centrum najważniejszych wydarzeń modowych, jak czyta prestiżowe magazyny, uczestniczy w fashion weekach, gdzie obserwuje pokazy z pierwszego rzędu, podróżuje po całym świecie, spotyka się z przyjaciółmi, bierze udział w sesjach zdjęciowych i ćwiczy. Barbie publikuje nawet swoje selfies. A wszystko to w stylowych kreacjach. Jej stylizacje są modne, kobiece i pomysłowe. Wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym: zdjęcia są komentarzem do aktualnych wydarzeń i dzięki temu Barbie prezentuje swoje obecne „ja”. Dopiero, gdy pozuje do zdjęć z którymś ze swoich sławnych znajomych (np. Karlem Lagerfeldem), zdradza ją wzrost i widzimy wtedy, że to lalka.

Foto: @barbiestyle / Mattel

Barbie jest ulubienicą projektantów. Jako jedna z pierwszych otrzymała od domu mody Moschino cały look z kolekcji inspirowanej nią samą. Podczas tygodnia mody w Mediolanie mogliśmy podziwiać jak prezentuje się w stylizacjach autorstwa Jeremy’ego Scotta.

Foto: @barbiestyle / Mattel

Dzięki @barbiestyle obserwujemy jej spotkanie z Karlem, udział w sesji zdjęciowej, do której stylizowała ją Rachel Zoe, czy podglądamy babskie ploteczki z Chiarą Ferragni. Barbie uczestniczyła już w ceremonii rozdania Złotych Globów, czy popularnym festiwalu muzycznym Coachella, na który wyjechała z całą walizką pełną kolorowych ubrań i oryginalnych dodatków. Odwiedziła także wieżę Eiffla w Paryżu. To wszystko sprawia, że jej posty są ciekawe i inspirujące a fotografowane przygody, godne pozazdroszczenia. Gdy Barbie zamieściła zdjęcie, na którym czyta magazyn „V” z Rihanną na okładce, piosenkarka od razu umieściła na swoim profilu „regram” tego zdjęcia.

Żaden z postów pokazujących zdjęcia ze spotkań z gwiazdami, czy to ze świata mody, czy show-businessu, nigdy nie był sponsorowany. Nie ma czemu się dziwić: zdjęcie z kultową i ponadczasową Barbie to marzenie wielu osób. Gwiazd i celebrytów także.

Foto: @barbiestyle / Mattel

Jeśli Barbie publikuje zdjęcia z ciekawej lokalizacji lub wydarzenia, oznacza to, że była w tym miejscu faktycznie wraz z całą swoją ekipą:  trzyosobowym teamem z firmy Mattel, który pracuje nad produkcją zdjęć i prowadzeniem jej profilu. Zukanovic, autor zdjęć, do ich wykonania używa aparatu Canon 5D Mark III i nie sięga po green screeny, ani nie dodaje sztucznego tła.

Foto: @barbiestyle / Mattel

Sukces profilu @barbiestyle to przede wszystkim postać Barbie – kultowej lalki, która od zawsze była i jest częścią tego, co dzieje się w modzie i w otaczającym świecie. Odpowiada na potrzeby modnych dwudziestoparolatków i funkcjonuje w dorosłym świecie. Nie zmienia to jednak faktu, że to wciąż lalka dla dzieci i sentymentalne wspomnienie dla rodziców. Autorzy Instagrama @barbiestyle nie zapominają o tym i chętnie pokazują także jej zdjęcia sprzed lat. Budząc wspomnienia  i rozmarzenie wielu dorosłych już „dziewczynek”, w tym całej redakcji VU.

Tematy:

Nieprawidłowy email