Ikona Stylu – Brigitte Bardot

Brigitte Bardot ma dziś niespełna 80 lat, zajmuje się obroną praw zwierząt i jest krytykowana przez francuską prasę za swoje wybory polityczne. Jednak już na zawsze pozostała ikoną stylu, nawet jeśli niektórzy o niej myślą jak o szalonej staruszce.

Bulls Press

Brigitte Bardot w latach 50. i 60. była uważana za najpiękniejszą kobietę na świecie. Udało jej się wtedy wypromować nie tylko swój styl, ale też niektóre firmy.

Bardot zanim została gwiazdą kina, tańczyła w Operze Paryskiej. Kiedy już była znana, poprosiła Rose Repetto, założycielkę firmy Repetto robiącej baletki dla tancerzy, o zrobienie baletek, w których mogłaby chodzić na co dzień. I tak baletki razem z Brigitte wyszły na ulicę, a marka Repetto stała się znaną firmą, której obuwie nosimy do dziś.

Bulls Press

Jean-Marc Gaucher, prezes marki Repetto, mówi portalowi WWD: „Ona miała siłę przebicia. Ludzie chcieli mieć to, co ona. Była symbolem wyzwolenia kobiet. Łamała wszystkie istniejące zasady.“

Repetto

Lekko potargane włosy, mocna, czarna kreska na oku – Brigitte nie pasowała do starannie uczesanej śmietanki towarzyskiej Paryża. A jednak do dzisiaj pojawią się gwiazdy, które są do niej porównywane, np. Kate Moss, czy Laetizia Casta. Jej styl wraca jak bumerang co jakiś czas, stając się bardzo modny.

Bulls Press

Jean – Claude Jitrois, który ubierał Bardot, w latach 80., określa jej styl jako destruktywną elegancję. Ten styl wraca- Bardot nie znosiła burżuazji. Dziś w dobie kryzysu nie tylko ekonomicznego, ale też braku autorytetów, młodzi ludzie buntują się przeciwko burżuazji. Buntownicza elegancja Bardot z lat 60. wpisuje sie w XXI wiek.

Ulubiona przez Bardot marka dżinsów Seafarer chce w tym roku powrócić na rynki światowe, używając w swoich reklamach archiwalnych zdjęć seksbomby z lat 60.

Dwa lata temu powstała we Francji marka odzieżowa Brigitte Bardot. Bardot sprzedała prawa do swojego nazwiska i wizerunku pod warunkiem, że firma nie będzie używać ani futer, ani skóry w swoich projektach.

Zdjęcia z lookbooka marki Brigitte Bardot Clothing Collection

Bardot okazała się świetnym produktem eksportowym. Dziś marka z jej nazwiskiem ma 450 punktów sprzedaży, w tym połowa poza Francją i jest bardzo silnie reprezentowana w Japonii.

Czy jest dziś gwiazda kina, piosenki, której styl nie przeminie nawet za 60 lat? Czy w roku 2073 powstanie marka z jej nazwiskiem, a ubrania inspirowane jej stylem będą przedmiotem pożądania kolejnych pokoleń?

Bulls Press

Tematy:

Nieprawidłowy email