Louis Vuitton

Louis Vuitton Malletier otworzył swój pierwszy sklep w 1854 w Paryżu. Wraz z rozwojem transportu, zauważył on rosnący popyt na torby podróżne. Wynalazł wodoodporny rodzaj płótna, którego użył do produkcji innowacyjnych kufrów z płaskim dnem. W sklepach znalazły się one w 1958 roku, a ich sprzedaż cieszyła się ogromnym powodzeniem. Konkurencja Vuittona zaczęła kopiować jego projekty, dlatego Louis w 1988 roku stworzył płótno „Damier Canvas”, które miało być znakiem rozpoznawczym oraz gwarancją oryginalności produktu. W związku z ogromnym zainteresowaniem, nowa pracownia została otworzona w Asnières-sur-Seine pod Paryżem. W 1892 roku zmarł Louis Vuitton, a firma została przekazana jego synowi – Georges’owi Vuitton'owi. To on rozpoczął budowanie kampanii na rzecz międzynarodowej rozpoznawalności firmy. W 1896 roku do produkcji weszły torby wykonane z nowego rodzaju płótna – „Monogram Canvas”. Na fali trendu japońskich oraz orientalnych wzorów George Vuitton stworzył również graficzny symbol marki w postaci czterolistnych kwiatów oraz monogramu LV. Wkrótce firma przedstawiła światu ogromnie popularne do dziś, torby Steamer Bag, Keepall Bag, Noé Bag oraz Speedy. Torebki zawojowały nie tylko świat podróżnych, ale również kobiet z wyższych sfer. Torebki Louis Vuitton stały się symbolem statusu społecznego. W 1936 roku zmarł syn założyciela, a firmę przejął Gaston-Louis Vuitton, syn Georges’a. Podczas II Wojny Światowej firma współpracowała z nazistami, dzięki czemu udało jej się wyjść z tego trudnego okresu bez szwanku. W 1966 roku światu została zaprezentowana kolejna, popularna do dzisiaj torebka – Papillon. W 1977 roku firmę przejął Henry Racamier (mąż wnuczki Louis Vuitton), któremu udało się zrobić z małego, lokalnego biznesu ogromny, międzynarodowy koncern ze 100 sklepami na całym świecie. W 1987 roku firma połączyła się z Moët-Hennessy tworząc największy konglomerat luksusowy na świecie – LVMH (Louis Vuitton Moët-Hennessy). W celu rozszerzenia swojej działalności na rynku amerykańskim, firma zdecydowała się zatrudnić Marca Jacobsa na stanowisko dyrektora artystycznego. W 1997 roku Marc był odpowiedzialny za pierwszą kolekcję prêt-à-porter, która okazała się wielkim sukcesem. Projektant wprowadził nowy rodzaj lakierowanego materiału „Monogram Vernis”. Marc Jacobs do dzisiaj tworzy kolekcje ready-to-wear, jednocześnie współpracując z innymi artystami przy tworzeniu kolekcji torebek. W 2001 roku Stephen Sprous pokrył torebki LV kolorowymi graffiti, Takashi Murakami w 2003 stworzył „Monogram Multicolore”, a w 2010 roku pokrył torebki uśmiechniętymi kwiatami wiśni. Najnowszą kolekcję dla firmy stworzyła Yayoi Kusama (japońska artystka, która sprzedała jeden ze swoich obrazów za 5,1 miliona dolarów), która pokryła torebki Louis Vuitton żółto – czarnymi kropkami. Dzisiaj firma znajduje się na 29. miejscu na liście najbardziej wartościowych marek świata o zaokrąglonej wartości 20 miliardów dolarów. Firma jest również znana z kampanii „Core Values” z udziałem znanych aktorów, modelek, sportowców, polityków czy tancerzy. W kampaniach brali udział między innymi: Sean Connery, Jennifer Lopez, Steffi Graf, Andre Agassi, Catherine Deneuve, Michaił Gorbaczow, Angelina Jolie, Madonna, Keith Richards, Michaił Barysznikow czy Annie Leibovitz. Obecnie prezesem firmy jest prawnuk założyciela Patrick Louis Vuitton, a firma posiada około 300 sklepów i jest obecna w 50 krajach.

materiały promocyjne

Kolekcje marki znajdziesz na stronie [url=http://www.louisvuitton.com/front/#/dispatch]LOUIS VUITTON.

Tematy:

Nieprawidłowy email